Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #86857 Reageer
    Bjorn
    Gast

    Ik heb een nieuwe Macbook, op de oude werkte Calibre aansluiten aan mijn Kobo Aura met een kabeltje, maar nu krijg ik hem niet meer aangesloten. Ik zie de Kobo niet in de Finder, en ook niet in Calibre.
    Ik heb het geprobeerd met Inhoudsserver delen, als ik het IP adres op de Macbook intik, krijg ik netjes mijn hele biblio, maar als ik het via de Webbrowser van de Kobo probeer, krijg ik heel lang “Loading, please wait”
    Ik kan nu geen nieuwe boeken meer toevoegen/synchroniseren.
    Iemand nog een tip wat een oplossing zou kunnen zijn …. ??
    (Kobo opnieuw naar fabrieksinstellingen en alle boeken opnieuw toevoegen ??)

    #86959 Reageer
    Esther
    Gast

    EEen oplossing is om via de webbrowser van je Kobo naar je email account te gaan. In mijn geval is dat mijn gmail. Daar stuur ik mijn eoubs naar toe. Het downloaden gaat vrij snel, alhoewel het inloggen op je gmail account wat krakkemikkig gaat.

    #87156 Reageer
    Eric
    Gast

    Beste Khendriks,

    Ik heb sinds vorige week ook het bekende probleem met de aansluiting Kobo-PC.
    Dank voor de uitleg over het gebruik van calibre. De opzet is inderdaad simpel en het werkt effectief. Het was even spannend om de content server te openen op de kobo want deze bleef hangen. Echter door op een aangegeven link te drukken voor non java script openende de server zich meteen en kon ik het boek (uit de bibliotheek) downloaden.

    Nu geen frustatie meer met boeken downloaden via een wel/niet werkende bedrade verbinding met de Kobo software. Overigens, het lijkt mij logisch dat het kwestie is van een stuurprogramma.

    #87185 Reageer
    Nienke
    Gast

    Helaas hetzelfde probleem. 3 kabeltjes, Kobo app verwijderen, computer afsluiten via de Shift knop en ook via Calibre (kreeg via mijn ereader niet de juiste URL te pakken waardoor er alsnog niets gebeurde)… Het werkte allemaal niet. Wat een frustratie en belachelijk dat het zo moet en Kobo er niet wat aan doet!

    Wat gelukkig in mijn geval wel heeft gewerkt is de tip van Esther, bij deze nog iets meer uitgewerkt:
    1. Jezelf het boek mailen.
    2. Op je Kobo naar Instellingen>Beta-functies>Start
    3. Dan de URL intypen (in mijn geval http://www.hotmail.com). Let op: doe het precies, alleen bijv. hotmail.com werkt niet.
    4. Vervolgens kun je zoals gebruikelijk bij desktop versie inloggen (al duurt het allemaal wel wat lang en in mijn geval moest ik steeds aanklikken en dan rechtsonder eerst ’toetsenbord’ aanklikken.
    5. Op het mailtje klikken en op het document en dan opent je Kobo met de vraag of je het wil downloaden en dan is het hopelijk gefixt!

    Hopelijk werkt het bij jullie ook!

    #87186 Reageer
    Nienke
    Gast

    http://www.hotmail.com/ moest het zijn

    #87234 Reageer
    Bea
    Gast

    Hallo Nienke, je tip is gelukt bij mij. Dank je wel! Kan ik weer boeken op de e-reader zetten. Groetjes Bea

    #87267 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ik lees over dat men een koboapp van de desktop moet halen en kobosoftware moet verwijderen. Ik lees al met een Kobo toen de eerste Touch net was verschenen maar ik heb nog nooit kobosofware op mijn laptop gehad en ook nooit een koboapp.
    Wanneer je niet via Calibre boeken op je e-reader kan zetten helpt het soms om de nieuwste Calibresoftware te installeren.

    #87514 Reageer
    Geesje
    Gast

    Ik heb hetzelfde probleem gehad. Alle micro USB kabels die ik in huis had geprobeerd.
    Eenmaal bij de elektronica winkel kreeg ik eindelijk het verlossende antwoord.
    Er zijn verschillende micro USB kabels. (6 en 8 punts?) de ene is om op te laden, en de andere gebruik je als data kabel.
    Ik heb nu de juiste kabel gekocht en het bleek de oplossing! Dus geen normale micro USB maar een micro USB datakabel.

    #87671 Reageer
    Rachelle
    Gast

    Ik heb ook een probleem met mijn Kobo Glo. Ik heb een Kobo Plus abonnement afgesloten en moest daarom opnieuw inloggen op mijn ereader. Toen ik me heb afgemeld moest de hele ereader opnieuw geconfigureerd worden. En daar gaat het mis.

    – Ik kan niet configureren via wifi. Dan zegt hij opeens dat mijn internetverbinding niet goed is. Terwijl hij gewoon verbonden is en alle andere apparaten op dat wifi netwerk wel werken
    – Configureren via laptop gaat ook niet. Kobo desktop (oude en nieuwe versie) doet niks wanneer ik op configureer ereader klik. Er blijft in beeld staan dat ik de ereader met het bijgeleverde kabeltje moet verbinden.
    – De ereader is wel verbonden met de laptop. Op het scherm van de ereader staat ‘verbonden en opladen’ en ook in mijn finder venster van de macbook zie ik ‘kobo’ staan.
    – Ik heb gechat met klantenservice van kobo en zij kunnen niet meer voor me betekenen.
    – Ik kan dus helemaal niet in de ereader omdat hij niet geconfigureerd is

    Weet iemand hier een oplossing voor? Ben er al de hele dag mee bezig. Ben geneigd om een nieuwe te kopen, maar heb het gevoel dat hier wel een oplossing voor moet zijn!

    #87676 Reageer
    Janneke
    Gast

    Bedankt Nienke! Alle eerder genoemde tips geprobeerd maar die werkten allemaal niet. Deze gelukkig gelukkig wel! (en zo simpel eigenlijk :-)).

    #87755 Reageer
    Ingeborg
    Gast

    Wat een oplossing! Clarible geïnstalleerd op pc en boeken overgezet, geweldig!
    Had van Kobo het aanbod om m’n drie maanden oude e-reader om te ruilen, maar aangezien de 2 en 3 jaar oude e-readers vzn m’n beide kinderen hetzelfde probleem hebben ben ik verder gaan zoeken en dot geprobeerd. Nu nog uitproberen op de readers van de kids…..

    #87810 Reageer
    Monique
    Gast

    KHendriks, ik ben ook al een hele poos aan het zoeken naar een oplossing. Ik ben ontzettend blij met deze informatie. Het werkt! Eindelijk nieuwe boeken om te lezen. Heel erg bedankt voor het delen!! groet, Monique

    #87832 Reageer
    René
    Gast

    ?Ik heb afgelopen dagen hetzelfde probleem van niet verbinden vanKobo met PC/Mac. Na onderzoek op internet het originele kabeltje uitgepakt en aangesloten: werkt als een zonnetje, hoe weird is dit?

    #87951 Reageer
    Herman
    Gast

    Heb ook het probleem dat de Kobo wel verbinding maakt met de pc, maar dat de pc deze niet herkent. Na wat wisselen met kabeltjes ontdekt dat het probleem ligt in het hoesje van de Kobo, waardoor de “stekker” niet diep genoeg in de aansluiting gaat. Dus hoesje tijdelijk verwijderen is vermoedelijk de oplossing.

    #88056 Reageer
    Johan
    Gast

    In aanvulling op de oplossing van Jelle:

    Als synchroniseren niet werkt. Sluit de kabel aan en kies verbinden. Vervolgens kabel loshalen en boeken worden geladen. Als je tenminste met een kabel nog kunt laden.
    Overigens wel merkwaardig dat het SD-kaartje wel als een reader wordt herkend. De software of hardware van Kobo is niet al te best.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 80)
Reageer op: Reactie #87186 in Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc
Je informatie: