Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #88477 Reageer
    Leo
    Gast

    Hallo,

    Ik heb al 2 jaar een Kobo glo waar ik nu helaas geen verbinding meer met mijn laptop mee kan maken. Van alles geprobeerd wat hier beschreven is maar tot op heden zonder resultaat. Uiteindelijk het SD kaartje in de e-reader verwijderd en ontdekte dat het SD kaartje in een G en een H schijf gepartitioneerd was. Ik heb het kaartje geformatteerd en KOBO glo er weer opgezet. Nu heb ik dus helemaal geen beeld meer als ik het kaartje er in doe en de e-reader aanzet. Waarschijnlijk heb ik belangrijke gegevens gewist. Hoe kom ik aan de juiste gegevens om weer op het SD kaartje te zetten zodat ik de e-reader weer kan gebruiken ?

    Leo

    #88528 Reageer
    Jolanthe Straver
    Gast

    Uiteindelijk na veel van jullie oplossingen te hebben geprobeerd nog een ander kabeltje gevonden en ja hoor na 6 uur klooien en ondertussen redelijk chagrijnig gelukt! Dus mijn tip is toch het kabeltje:-)

    #88714 Reageer
    Harmen
    Gast

    Hoi,

    Hier ook het zelfde probleem van geen connectie met mijn MacBook kunnen maken. Ik heb mijn bak met met reserve kabeltjes gepakt en de vierde deed het. Dus mijn tip is dus ook andere kabeltjes proberen. Het werkende kabeltje gemerkt met een labeltje 🙂

    Ik wil zelf mijn bibliotheek beheren met Calibre en weiger die Adobe troep of om mezelf afhankelijk te maken via de BOL/KOBO achtige constructies.

    Groet,
    Harmen

    #88771 Reageer
    Samantha
    Gast

    Geesje, dank je wel! Na vele kabels werkt uiteindelijk het samsung kabeltje. Easy-peasy!

    #89523 Reageer
    Sanne
    Gast

    Het is mij na veel gedoe uiteindelijk gelukt. Ik heb software e.d. verwijderd, maar dit mocht bij mij niet baten. Wat wel hielp was, inderdaad, het Action kabeltje..

    #90182 Reageer
    melle
    Gast

    hoi, ik heb een kobo touch en wil ik graag boeken van mijn laptop op mijn ea-reader zetten alleen herkent hij hem niet. ik heb alle bovenstaande olossingen geprobeerd en een stuk of 5 verschillende kabeltjes. iemand nog enig idee wat ik nog kan doen? met vriendelijke groet Melle.

    #90314 Reageer
    Teum
    Gast

    Action-kabeltje was mijn oplossing….daarvoor 3 kabels geprobeerd!

    #90322 Reageer
    Paul
    Gast

    Mijn kobo werd niet meer herkend nadat ik deze op mijn werk laptop had aangesloten. Ik had de reader met bitlocker laten vergendelen zodat ik er nieuwe boeken aan toe zou kunnen voegen. Mijn werkgever heeft al de werklaptops zo ingericht dat je alles wat je aansluit op de usb poort alleen kunt gebruiken wanneer bitlocker de boel kan controleren op virussen.
    Nadat ik dit had gedaan werd de reader onbruikbaar en heeft deze wel een klein jaar in de kast gelegen. Ik heb uiteindelijk van alles gezocht/gevonden op internet dat niet werkt.
    Ik heb de reader uiteindelijk aangesloten op mijn Imac van 10 jaar oud. Het lukt me ook niet op de e-reader op nieuw te formatteren op een Windows Pc of laptop. Dit lukte wel op de Imac. Daarna m.b.v. de Imac de nieuwste software van Kobo (met een kabel) op de ereader gezet. En nu kan ik er weer boeken naar toe kopieren en lezen! 🙂

    #90355 Reageer
    Wendy de Jong
    Gast

    Mijn Kobo Glo werd ook niet meer herkend door mijn laptop (Windows 10). Alle kabels in huis geprobeerd en zoals @Geesje zegt lijkt het inderdaad zo te zijn dat er verschillende soorten kabels zijn, want bij een aantal maakt hij wel een connectie en bij andere (zoals JBL) niet. Gelukkig kan ik weer boeken op mijn e-reader zetten!

    #90386 Reageer
    Peter
    Gast

    Mijn boeken leen ik bij de bieb.Met ADE haal ik ze binnen. Het lukte me een boek er op te krijgen, maar een tweede niet. Uren bezig geweest Ook met de Calibre tip, maar die werkte ook niet. Bijna het ding weggegeven tot ik besloot een cheap telefoonkabeltje te gebruiken. Oh wonder!! m’n computer ziet hem.. Nu hopen dat het blijft werken.
    Probeer dus eerst alle snoertjes in huis.Het stekkertje heeft trouwens maar 5 puntjes.Ik

    #90402 Reageer
    KIM
    Gast

    Heldin!

    #90403 Reageer
    KIM
    Gast
    #90583 Reageer
    jacq
    Gast

    gewoon de ORGINELE usb kabel gebruiken. Probleem opgelost

    #90671 Reageer
    Teresa
    Gast

    Ook het zelfde probleem, heb uiteindelijk een kabel gevonden tussen de velen thuis en hij doet het hoorah. 🎉

    #90720 Reageer
    tino
    Gast

    Ik heb ook een kabeltje bij Action gekocht. Het gaat er om dat er op staat laden en data. ik denk dat de meeste meegeleverde usb kabels bij apparaten, vaak alleen voor opladen zijn. dat de 2 draadjes voor data niet zijn aangesloten.
    Na vele kabeltjes geprobeerd te hebben werkt het nu wel.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
Reageer op: Reactie #90314 in Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc
Je informatie: