Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #90763 Reageer
    lex
    Gast

    Ik had hetzelfde probleem en alles had ik geprobeerd kabeltjes, resetten en alle andere tips. Niets hielp. De gevonden oplossing werd aangegeven door Khendriks op Ereaders forum. Gebruik Calibre E-book management .Dit programma is gratis te downloaden, ook in het Nederlands, werkt heel goed. Maar er moet één instelling correct zijn. De bolletjes in het icoontje “verbinden/delen” moeten groen zijn, klik op “inhoudsserver starten” wanneer ze grijs zijn. Het icoontjes kan verborgen zijn. Klik dan op de 3 stipje helemaal rechts. Bij mij werkt het verbinden met de Kobo weer als vroeger.

    #90787 Reageer
    Erik
    Gast

    @Richard Bedankt dit was bij mij de oplossing, samen met het originele kabeltje.

    Wat bij mij altijd werkt is de computer (Windows10) afsluiten terwijl ik Shift ingedrukt houdt. Kobo aansluiten op PC en PC opnieuw opstarten. Kobo weer laten verbinden met PC en hij is weer zichtbaar.

    #90788 Reageer
    Mariska
    Gast

    Ik had hetzelfde probleem…ander kabeltje met dezelfde stekkers er aan en hij deed het niet. De originele snoer terug gevonden en daarmee werkt het meteen goed. Er zit dus verschil in de snoeren, ook al lijkt dit niet zo.

    #90862 Reageer
    felicien
    Gast

    Installeer anders Adobe Digital Reader werkt perfect en gemakkelijk

    #90895 Reageer
    Nelien
    Gast

    Ik download de boeken vanuit de bibliotheek en sleep ze dan naar Calibre, dat werkte.

    Erg fijne tip om de boeken zo tochin mij e-reader te krijgen, wat een frustratie.

    #90940 Reageer
    Chris
    Gast

    Bij mij werkt het allemaal niet. Slechte zaak. Kobo site geeft ook geen tips. Maar weer terug naar papier ☹️.

    #90954 Reageer
    Yvonne
    Gast

    Na vele pogingen, vele verschillende kabeltjes, van alles geprobeerd te hebben, heeft mijn e-reader met het kabeltje van mijn dochters telefoon contact kunnen maken met mijn laptop. Het was een nieuw kabeltje.
    Ik wilde bijna een nieuwe e-reader aanschaffen….

    #90961 Reageer
    Ineke
    Gast

    Ik heb de Kobo Libre H20, ik kan wel boeken op de reader zetten maar niet openen.
    Op mijn oude Sony, (nog goed werkend) heb ik nu het zelfde probleem, ik kan ze erop zetten maar niet openen. Mijn vriendin kan dezelfde boeken wel openen op haar Sony.
    Wat moet ik doen om ze toch te kunnen lezen?

    #90962 Reageer
    Rick
    Gast

    Ook mijn e-reader werd niet herkend op een nieuwe laptop terwijl ik zeker wist
    – dat de kabel goed was (geschikt voor data en niet uitsluitend voor stroom)
    – mijn Kobo e-reader okay was want koppelen lukte wel op een oudere pc.

    Ik heb een oude USB-hub ingeplugd in de laptop, de e-reader ingeplugd in de USB-hub …. en het werkte!
    Ik vermoed dat de e-reader niet goed communiceert met een USB 3.x poort.

    Misschien werkt deze tip voor meer mensen.

    Succes!

    #90984 Reageer
    Cindy
    Gast

    Hoi dora

    Het lukt me nog steeds niet. Mijn kobo glo is niet te vinden. Ook niet als ik de app eerst verwijder en de laptop dan opnieuw aanzet.
    De kobo glo kan ook aan de achterkant niet open dus ik kan ook geen sd kaart eruit halen. Iemand nog tips.
    Ik heb het nu pas met de oude kobo glo ce 0560 en de nieuwe updates van windows 10

    Wie kan me helpen?

    #91006 Reageer
    Anneke
    Gast

    Oh wat herkenbaar allemaal! Ook hier een hoop geprobeer om die Zeven Zussen reeks toch te kunnen lezen op de Kobo Glo in de vakantie. Je moet voor deze oplossing wel een G-mail account hebben! Je mailt je boeken gewoon vanaf een laptop naar dit e-mailadres. Verbind je Kobo met Wifi. Dan via Instellingen naar Beta functies gaan. Hier in de adresbalk typen: https://www.gmail.com. Echt letterlijk dus! Dan inloggen op je Gmail. Het mailtje zoeken waar je boeken in staan. Per boek aanklikken en kiezen voor downloaden. Na het downloaden van al je boeken, even de hele boel synchroniseren. Et voilà, kijk bij Boeken en ze staan er in. Fijne zomer!

    #91027 Reageer
    Suzanne
    Gast

    Mijn MacBook herkende mijn Kobo Glo ook niet. Wilde al aan de slag met Calibri (maar ben niet zo’n held met dit soort installatie), maar toen zag ik Mariska’s tip: de originele kabel van de Kobo gebruiken. Et voilá: mijn MacBook herkende de Kobo ineens gewoon, ik kan weer documenten heen-en-weer slepen in de Finder. Opluchting hier.

    #91051 Reageer
    Rick
    Gast

    Beste Cindy,

    Lees mijn tip van 12 juli nog eens aandachtig.

    En (misschien ten overvloede maar) er zijn twee typen USB-kabels. Het ene type is twee-aderig en uitsluitend geschikt voor stroomvoorziening. Het andere type is vier-aderig en geschikt voor stroomvoorziening én data-overdracht. Helaas kun je aan de buitenkant niet zien welke type het is. De dikte van de kabel zegt niets. Het is me wel opgevallen dat heel korte kabels (korter dan 50 cm) eigenlijk altijd oplaadkabels zijn.

    Als je zeker weet dat je een juiste kabel hebt en dat weet je als het ooit gewerkt heeft met de betreffende kabel, dan adviseer ik je om een paar euro te investeren in een USB-hubje. Zoiets als dit volstaat al.

    Algemene tip: als je de e-reader aansluit en je krijgt niet de melding: “Computer gevonden …. Annuleren / Verbinden” dan herkent de e-reader de computer gewoon niet (en andersom) en kun je prutsen met shift-buttons en resetten en/of allerlei software maar dan gaat het gewoon niet werken.
    Ja, de tip van Khendriks (okt 24, 2018 om 12:46) werkt maar dat is echt een gedoe, boek voor boek.

    Dus: de juiste data-kabel, eventueel een hubje en dan werkt de hardware.
    Vervolgens kun de software kiezen en ja … dan is Calibre een goede keuze.

    Succes!

    Groet,
    Rick

    #91336 Reageer
    Judith
    Gast

    Ik heb hier meegelezen in mijn zoektocht naar een oplossing. Na tig kabeltjes te hebben geprobeerd die het eerder allemaal gewoon deden, vond ik een origineel Kobo-kabeltje. Dit bleek voor mij te werken.

    #91344 Reageer
    Janneke
    Gast

    Ik heb zojuist gewoon een ander nieuwer kabeltje gebruikt….et voila. Probleem opgelost. Kennelijk is het kabeltje wat ik nu gebruik wat strakker.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 80)
Reageer op: Reactie #90862 in Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc
Je informatie: