Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo onhebbelijkheden

  • Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Rob.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #48962 Reageer
    Lekker-Lezen
    Deelnemer

    Als je een ebook bij kobo koopt wordt deze rechtstreeks van internet op je kobo gezet, dus geen download en dus ook niet in Calibre zichtbaar :(. Conclusie geen ebooks meer bij Kobo kopen.
    Als een ebook bij een andere site koopt kun je die weer niet in kobo desktop zien. 🙁 Dus.. dan maar kobo desktop niet gebruiken.
    Ik vind dit echt een domme en achterhaalde tactiek van Kobo.

    #48973 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Je Kobo Desktop toont enkel de boekenplank die je bij Kobo bij elkaar gekocht hebt. Die boeken kun je – als het systeem in de laatste tijd niet werd gewijzigd – naar je computer downloaden om te ‘sideloaden’. Eens de boeken als bestand op je computer staan kun je die – voor zover sociaal DRM en geen Adobe DRM is toegevoegd – importeren in Calibre als je dat wenst.
    Zelf hou ik ook niet zo van het Kobo-model dat tussen vrijheid en het Amazon-model in zit.

    #49029 Reageer
    Suus
    Gast

    Het valt mee hoor, gisteren heb ik nog via de website (desktop) boeken gekocht bij Kobo. Je kunt ze dan vanuit je account exporteren naar je computer en dus in Calibre zetten. En, heel handig, je kunt bij het exporteren zelfs kiezen tussen Social DRM of Adobe DRM.
    Geen enkel probleem dus!

    #49348 Reageer
    Lekker-Lezen
    Deelnemer

    ok, dank voor de tips, ga dit uitproberen.

    #56020 Reageer
    TimTim
    Deelnemer

    Deze week had ik een probleem met mijn KOBO TOUCH: het scherm toonde het bericht dat ik mijn ereader moest opladen. Heb hem aan mijn iMac gehangen, maar nu, ook na enkele uren gebeurde er niets. Toen aan het stopcontact, maar ook hier: geen teken van leven.
    Soft reset en hard-reset leverde ook niets op …
    Ook HOME knop indrukken en AAN/UIT knop meerdere malen indrukken, of juist langer: niets hielp.
    tot ik de achterkant met een schroevendraaier loswipte en de accu met drie draadjes aan een console even losklikte en weer verbond. Toen ik de oplader nu aansloot deed hij het weer 🙂

    #56743 Reageer
    Rob
    Gast

    In plaats van Calibre kun je voor je Kobo ereader ook gewoon Adobe Digital Editions (ADE) op je PC gebruiken. Als je de ereader aansluit, dan ‘ziet’ ADE hem. Bijkomend voordeel: kun je ook makkelijk ebooks van de bibliotheek lenen.

    #56760 Reageer
    Lekker-Lezen
    Deelnemer

    Hoi Rob, werkt dat dan ook via wifi of via het kabeltje?

    #57370 Reageer
    Rob
    Gast

    Via wifi werkt het niet, want het programmma ADE draait op je computer, niet op de Kobo. Wel als je de ereader het het kabeltje aansluit op je PC.

    #66226 Reageer
    Jenneke
    Deelnemer

    Hoi Krijg je boeken gekocht bij Kobo van je ereader af? Gewoon prive gebruik want ik neem aan dat het nog steeds mag om een boek wat ik zelf gekocht hebt via kobo op ipad van mezelf te zetten?

    #67596 Reageer
    Rob
    Gast

    Jenneke, wanneer je de KOBO-app installeert op je iPad en je hebt boeken (via KOBO gekocht) in je bibliotheek staan dan neemt hij die automatisch over wanneer je via de app inlogt. En ik meen zelfs dat hij dan opent op de pagina waarop je met je ereader gebleven bent.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #56760 in Kobo onhebbelijkheden
Je informatie: