Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo kobo onthoudt niet welk boek ik lees

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #28975 Reageer
    vinz3nt
    Deelnemer

    Ik heb de Kobo Glo hd gekocht nadat mijn oude Sony na jaren leesplezier was overleden.
    Ik vind hem erg mooi maar ik heb er een vracht epubs opgezet maar welke ik ook lees, hij onthoudt nooit hoe ver ik ben en als ik hem in de slaapstand zet dan laat hij niet de kaft van het boek zien dat ik lees maar van de meegeleverde taming your innerself die er standaard al op staat, ik heb dat boek verwijderd maar toch laat hij die kaft zien in slaapstand.
    Voortgang van enig ander boek wordt niet bijgehouden, erg lastig want ik kan nu niet zien welk boek ik aan het lezen ben en welke ik al gelezen heb. Deed mijn Sony wel perfect.
    Vind dat een beetje een tegenvaller.

    #28976 Reageer
    vinz3nt
    Deelnemer

    ik kan ook geen enkel boek toevoegen aan een verzameling. Als ik op de + klik komt er wel een vinkje te staan maar bij opslaan verdwijnt dat gewoon.

    #28987 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    klinkt alsof er iets niet helemaal goed is gegaan met het overzetten van je ebooks op de kobo. bij mij werken ze wel gewoon en onthoud hij altijd waar ik gebleven ben (boeken uit ‘eigen’bron en gekochte boeken. misschien even opnieuw beginnen en dan niet meteen een vracht ebooks maar beginnen met een paar (max 100 of zo) later kan je altijd nog dit vergroten

    #29165 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ik zou de eraeder ook even terug zetten naar fabrieksinstelling en misschien niet zo’n vracht boeken in een keer er opzetten.

    #30453 Reageer
    RoosW
    Deelnemer

    Dat heeft mij ook gestoord, het komt (hoorde ik bij een telefoontje hierover) door de ‘privacy regels’ (hum..) enkel de boeken die je koopt bij hen zullen onthouden waar je bent en dat je die het laatst gelezen hebt.
    Mijn persoonlijke idee is, dat ze dit enkel doen om gebruik van niet bij Kobo aangeschafte boeken zachtjes proberen te ontmoedigen. Sony had geen enkel probleem hiermee, maar de Kobo is al lees info van niet kobo boeken volledig kwijt na een factory reset (regelmatig nodig als je veel met calibre wegschrijft naar de kobo reader).
    Ondanks de enorme voordelen van e-ink schermen, gebruik ik meer en meer mijn tablet om te lezen (meerdere boekwinkels, en prima third party reader software voor epubs).

    #30470 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    Uit ervaring kan ik zeggen dat het echt niet uitmaakt of ik wel of niet de ebooks bij kobo koop, hij onthoud zeker wel waar ik gebleven ben op mijn e-reader (hij bewaard het niet ook op mijn telefoon in de app maar dat lijkt me logisch daarin staan alleen de gekochte ebooks).

    Bij een factory reset trouwens, zet je hem terug naar de begininstellingen en dan ben je alles kwijt wat bij mijn sony ook altijd het geval was dus je uitspraak klopt niet helemaal sorry

    #30473 Reageer
    RoosW
    Deelnemer

    Nope, na inloggen zet ie alles terug (behalve vrij logisch, niet gekochte zaken) en weet ie welke gelezen en hoe ver je bij open boeken bent. Dat zou ook met een register van andere boeken kunnen, maar helaas. En ik bedoel geen Factory reset, maar uit en opnieuw inloggen.

    #30481 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    Maar ook uitloggen is terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, dus is het heel logisch dat hij dat niet opslaat. Uitloggen doe je dan ook alleen maar bij terugbrengen naar fabrieksinstellingen. Wil je een reset doen omdat illegale boeken (want dat zijn de enige boeken die problemen geven via calibre) lastig doen dan doe je dat met een paperclip.

    #30482 Reageer
    RoosW
    Deelnemer

    Pardon? Dus de boeken die ik bij Baen.com koop zijn illegaal volgens u, wat een merkwaardig standpunt.

    #30489 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    Uit ervaring kan ik aangeven dat vastlopende readers de oorzaak hebben in zeer slecht opgemaakte (goedkoop opgemaakte) ebooks. dit gebeurt bijna alleen bij illegale content (want waarom goed werk geven voor ebooks die toch gratis zijn). blijkbaar gebruikt u een site die dan niet veel kwaliteitseisen heeft aan hun ebooks. Maar de oorzaak ligt dan nog steeds niet aan je kobo maar aan de ebooks die (door slechte, goedkope opmaak) niet samenwerken met je e-reader.

    en nog steeds blijft mijn punt van toepassing dat je bij een vastlopende reader niet moet uitloggen maar een paperclip moet gebruiken om de resetknop te gebruiken. uitloggen zorgt voor een factory reset waarmee je dus alle data verliest.

    #30523 Reageer
    RoosW
    Deelnemer

    Ik blijf uw hameren op illegale of slechte ebooks vreemd vinden.
    Daar heeft het namelijk niets mee te maken, Calibre schrijft niet vlekkeloos naar mijn Kobo Aura HD (of die van mijn vrouw) en beschadigd iets in de file structuur. Na verloop van tijd worden die fouten te veel, en krijg je rare verschijnselen. Vaak combineerd dit met nieuwe boeken die geplaatst zijn maar niet in de boekenlijst verschijnen.
    Misschien heeft het iets met Linux (het door ons gebruikte os op alle systemen) te maken. Maar goed, in en uitloggen fixt de problemen en bouwt de filestructuur weer goed op.
    Het is btw een bekend probleem als je in de kobo groep van Mobilereads, en aldaar is de conclusie dan ook dat het niets met boeken van doen heeft.
    Mijn kobo reader is grappig genoeg slechts één maal in een boek gecrashed, Eén van Kobo zelf, je kwam niet voorbij pagina 10, dan ging de Reader op zwart en moest je in het reset gaatje poeren. Van die heb ik keurig geld terug gekregen.

    #80015 Reageer
    Adriano
    Gast

    Wanneer ik uitgelezen ben en mijn Kobo Glo Hd in de slaapstand zet (klepje van omslag sluiten) komt deze, wanneer ik weer wil gaan lezen niet terug op de laatst gelezen pagina maar op de omslag. Moet dus zelf de laatst gelezen pagina onthouden. Doet ie sinds een paar dagen. In het verleden hiermee nooit problemen gehad

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #30473 in kobo onthoudt niet welk boek ik lees
Je informatie: