Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo synchroniseert niet

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #23271 Reageer
    hansa
    Deelnemer

    Ik heb mijn boeken in mijn bibliotheek gezet via de adobe digital editions. Wanner ik Kobo Desktop open zie ik ze daar niet staan in de bibliotheek, ook niet na synchroniseren. Ook staan ze niet (belangrijker) in mijn Kobo Glo. Wat te doen/ Wat doe ik fout? ten einde raad inmiddels..

    Dank!

    #23274 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Je kunnen proberen de boeken rechtstreeks van de pc op de e-reader te zetten

    #23275 Reageer
    hansa
    Deelnemer

    Dit is juist het probleem..:Als ik dit doe zie ik dat de boeken op de Kobo staan, echter als ik dan (na of voor synchronisatie) de Kobo Glo open, staat er NIETS in mijn bibliotheek..

    #23276 Reageer
    hansa
    Deelnemer

    in bijgaand bestandje zie je dat de boeken op de (G-schijf) Kobo staan, maar dus niet daadwerkelijk op mijn ereader staan..

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    #23278 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Misschien moet je even een ander kabeltje gebruiken, klinkt stom maar wil soms zo maar helpen

    #23280 Reageer
    kwibus
    Deelnemer

    Ik heb precies hetzelfde probleem.
    Gisteren Kobo Aura H2O gekocht en geprobeerd mijn epub boeken erop te zetten.
    Volgens site kun je ze op je PC gewoon naar het mapje van de Ereader slepen
    Echter vind ik ze hier niet op terug.

    Ben een hele avond bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar, wat ik ook probeer.
    Graag advies

    #23281 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    Let op dat je na het kopieren van de boeken de ereader netjes loskoppeld zoals je dat met een USB stick ook hoort te doen. Rechts onderin de Windows statusbalk staat dat zwart/groene icoontje om een USB device los te koppelen. Haal daarna het snoer tussen PC en ereader weg en de Kobo zal dan pas aan de slag gaan met het verwerken van de geplaatste boeken in zijn interne database. Hoe lang dat duurt is afhankelijk van het aantal geplaatste boeken maar dat kan gerust enige minuten zijn.

    #23286 Reageer
    kwibus
    Deelnemer

    Heb ik gedaan, maakt niets uit. Ze blijven onzichtbaar

    #23287 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Misschien een fabrieksherstel proberen?

    #23288 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    En na dat fabrieksherstel eerst maar eens met één boek proberen, en niet meteen een heleboel tegelijk.

    #23322 Reageer
    monique
    Deelnemer

    Zet de boeken via Calibre over. Dit is een gratis software programma. Heb met de Kobo nooit een probleem gehad qua overzetten.

    #42985 Reageer
    Jo
    Gast

    Heel recent ontdekte ik de Calibre, waar ik énorm veel moglelijkheden in zag én er alzo dus erg naar uitkeek er mee te kunnen werken! Aanvankelijk werkte het perfect. Eigen bibliotheek van eigen boeken. Tot zelfs kranten naar je e-book.

    Echter duurde het liedje niet lang. Op gegeven moment kreeg ik de melding: kan geen verbinding maken met apparaat. Daar stond ik. Heb nog steeds niet gevonden waaraan het ligt…

    Iemand die me raad weet?

    #42988 Reageer
    Monique
    Gast

    Als je windows 10 hebt ligt het daar aan. Blijkt een update van windows te zijn geweest die er voor zorgt dat de pc de kobo niet ziet. Komt een oplossing van kobo voor, ergens in september.

    #43088 Reageer
    Richard de Boer
    Deelnemer

    De Kobo Desktop software synchroniseert alleen boeken die bij Kobo zelf zijn gekocht, als je je boeken elders koopt heb je feitelijk niets aan Kobo Desktop (zoals de meeste mensen). Calibre zal niet helpen als het boeken zijn met DRM beveiliging, behalve als je deze beveiliging er zelf afhaalt. Zijn jouw boeken beveiligd met DRM? Ofwel, moest je ze met Adobe Digital Editions openen bij het downloaden van het boek (je kreeg bij aankoop een URLLink.acsm bestand) of heb je de boeken gewoon eerst met de hand aan de bibliotheek van Adobe Digital Editions toegevoegd? Heb je beveiligde boeken, dan moet je in Adobe Digital Editions ook je Kobo ereader autoriseren.

    Het Windows 10 probleem is hier overigens niet van toepassing, want dan zou Windows helemaal niets zien op de Kobo schijf, bovendien is het Windows 10 probleem inmiddels verholpen met een update. Het kan zijn dat Calibre met de genoemde foutmelding kwam toen je wel dit Windows 10 probleem had. Ik zou overigens toch Calibre nog eens een kans geven, het is een prima programma om (niet DRM-beveiligde) boeken op je Kobo te beheren.

    De Kobo kijkt niet naar de boeken zelf, maar bouwt een database (KoboReader.sqlite) dat in de .kobo map staat. Daar zouden de boeken aan toegevoegd moeten zijn op het moment dat je de Kobo loskoppelt van de computer (je ziet dan den voortgangsbalk op de Kobo dat de boeken worden verwerkt. Heb je die voortgangsbalk op het scherm van je Kobo gezien?

    Staat er nog een Calibre database in de hoofdmap van de Kobo (driveinfo.calibre en metadata.calibre)? Gooi die in ieder geval even weg. Bij mij zet Calibre de epubs netjes in een subfolder en bij jou staan ze allemaal rechtstreeks in de hoofdmap, maar dat zou niet het probleem moeten zijn denk ik. Behalve als de boeken beveiligd zijn.

    #43090 Reageer
    Richard de Boer
    Deelnemer

    Lachen… Ik zie net dat het een heel oude vraag was… Mijn antwoord kan genegeerd worden hoor 😉

    Jo, je had beter even een nieuwe discussie kunnen starten inplaats van een nieuwe vraag te stellen halverwege een oude discussie. Maar goed, jouw probleem werd zoals al gezegd hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het Windows 10 probleem dat inmiddels opgelost zou moeten zijn als je de Windows update hebt geinstalleerd. Zie ook het artikel op de hoofdpagina van deze website.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
Reageer op: Reactie #23274 in Kobo synchroniseert niet
Je informatie: