Op een Android e-reader als bijvoorbeeld de Icarus Illumina kun je apps installeren, dus ook krantenapps. Ik vind zelf niet dat dat super werkt. Het is jammer genoeg nog steeds zo dat Android e-readers op een verouderde Androidversie draaien waardoor niet alle apps even fijn in gebruik zijn.
Op andere e-readers, bijvoorbeeld de Kobo, kun je geen apps installeren, maar als je een krant of tijdschrift in pdf-formaat hebt kun je deze in principe wel lezen. Echt prettig leest dat alleen helaas niet omdat pdf-bestanden zich niet aanpassen aan het scherm, zoals epub-bestanden dat wel doen. Gevolg: de letters van een pdf worden op je 6 inch e-reader heel klein weergegeven. Je kunt eventueel wel proberen om een pdf via het programma Calibre om te zetten in een ePub bestand.
Zelf vind ik het lezen van tijdschriften en dergelijke niet erg handig op een e-reader. Als je per se kranten op je e-reader wilt lezen zou ik wel kiezen voor een groter apparaat, bijvoorbeeld van 8 inch. Anders blijf je heen en weer scrollen. Maar als je voornamelijk kranten leest zou ik eerder gaan voor een tablet.