Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo laatste gelezen boek cover blijft zichtbaar wanneer ik Kobo Aura uitzet

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #23194 Reageer
    sabaas
    Deelnemer

    Wanneer ik mijn net gekochte kobo aura reader uitzet dus niet in de slaapstand
    zie ik nog steeds de voorkant van mijn laatst gelezen boek. Hoort dit zo?
    Dit lijkt mij wel een beetje raar. Wanneer ik mij tv uitzet zie ik immers ook niet het beeld van mijn laatst bekeken programma. Kan iemand dit mij uitleggen?

    #23195 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Het e-Ink scherm van je e-reader gebruikt alleen energie om het beeld te laten veranderen, in tegenstelling tot een tv-scherm. Het kost dus geen accu-capaciteit om het beeld op je e-reader te laten staan. In de instellingen kan je overigens ergens kiezen of je bij slaapstand en uitzetten de cover van het laatstgeopende boek wilt zien of helemaal niets.

    #23196 Reageer
    Johan30
    Gast

    Ik zat met dezelfde vraag. Duidelijk, dank Jeroen!

    #23197 Reageer
    sabaas
    Deelnemer

    Bedankt Jeroen voor je antwoord. Ik heb de ereader bij Bol.com gekocht, nu blijft alleen het bol.com logo erop staan… stomme reclame:-(
    Mocht je ook weten hoe ik dit uitzet, dus “gewoon” een zwart scherm krijg wanneer het apparaat is uitgeschakeld, dan hou ik me aanbevolen voor tips.

    #23199 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Ik weet niet of het ook werkt bij die van bol.com, maar je moet zoeken in het menu > instellingen > slaapstand en energie. Daar kan je onder schermbeveiliging met een paar vinkjes kiezen of en hoe je de boekomslag wilt zien.

    #23250 Reageer
    monique
    Deelnemer

    Je kunt de bol.com logos verwijderen.
    Vond dit op internet.

    In de instellingen van de Aura H2O kun je niets vinden om dit aan te passen maar na wat rondsnuffelen op de ereader zelf blijken de logo’s van Bol.com wel degelijk te verwijderen te zijn. Als je de Aura H2O aansluit op je computer dan kun je ook de bestanden op de ereader raadplegen. In de .kobo map op de Aura H2O vind je een tekstbestandje dat affiliate.conf heet. Dit kun je openen met Kladblok. In dit tekstbestandje staat de regel affiliate=BOL. Wijzig dit naar affiliate=kobo en nadat je het bestand opgeslagen hebt zijn de Bol.com logo’s op beide schermen verdwenen.

    #23351 Reageer
    Diana
    Gast

    Helaas op mijn Kobo Glo HD werkt dit niet. Ik vind geen bestand met de naam. .kobo…. Iemand enig idee hoe ik dit op een kobo Glo HD kan verwijderen?

    #23353 Reageer
    Diana
    Gast

    Het is toch gelukt! Bij het aansluiten op een Windowscomputer kwam de map tevoorschijn, bestandje gewijzigd en voila!

    #23354 Reageer
    sabaas
    Deelnemer

    Hi Diana en Monique,
    Het is bij mij ook gelukt. Inderdaad even aansluiten op een Windows computer, want bij mijn Macbook was inderdaad het bestandje niet zichtbaar. Dank jullie wel!
    Susanne

    #23359 Reageer
    monique
    Deelnemer

    Fijn dat het gelukt is.

    #23360 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Het leek mij wel grappig dat je een eigen afbeelding te zie zou krijgen. Deze bijv maar dat lukt me niet.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    #23363 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    Hilda, kijk eens in het topic over het verwijderen van het door Bol geplaatste logo. Misschien kan je daar achterhalen hoe dat werkt en kan je er wellicht je eigen afbeelding voor gebruiken.

    #23364 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Dat had ik al geprobeerd, heb een afbeelding in diverse mappen op de e-reader gezet en vervolgens de naam van de afbeelding neer gezet zoals dat Bol logo omschreven stond. werkte niet.

    #23365 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    Het probleem zit ‘m waarschijnlijk in de database in de ereader, daarin moet ook een verwijzing naar het plaatje komen en die is er nu niet. Bij het verwerken van een boek gekocht bij Bol zal die bewerking kennelijk wel uitgevoerd worden. Op mijn Glo staan heel veel plaatjes (met lange nummers als bestandsnaam) die je nergens tevoorschijn getoverd krijgt. Die moet ik er ook nog eens afhalen. Ik zal ook eens ’n poging wagen.

    #23373 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ben benieuwd of het je lukt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #23359 in laatste gelezen boek cover blijft zichtbaar wanneer ik Kobo Aura uitzet
Je informatie: