Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Lampje doet het vaak niet

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #28894 Reageer
    Anita
    Gast

    Ik heb een probleem met het lampje van Kobo Aura, die doet het namelijk vaak niet. Het rare is, dat hij het soms ineens wel doet! Het ligt niet aan de batterij (ik dacht eerst dat het was als hij bijna leeg was) maar hij doet het soms ook niet als de batterij vol is. Ik heb deze Kobo nu twee jaar dus ik denk niet dat er nog garantie op zit. Ik gebruik hem behoorlijk veel. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen? Of is hij gewoon ‘op’ en moet ik aan een nieuwe?

    #28896 Reageer
    Marjolein
    Gast

    Hoi Anita,
    Mijn moeder en ik hebben dezelfde ereader. Ook een Kobo Aura. Bij mijn moeder gaat ook vaak het lampje uit. Eerst snapte ik er niets van. Ik ben erachter gekomen dat bij mijn moeder het volgende aan de hand bleek te zijn: Naast de aan/uit knop op de Kobo Aura zit een miniscuul knopje waarmee je het lampje uit/aan kunt zetten. Als je de ereader uit zet (of in slaapstand), dan kom je heel gemakkelijk aan dit knopje en gaat het lampje uit. Het kan dan ook weer zo zijn dat als je de ereader aan zet, je ook per ongeluk weer aan dit knopje voor de lamp komt en deze ook weer aan zet. Ik weet niet of dit een oplossing voor jou is, maar ik heb mijn moeder gewoon bewust gemaakt van dit knopje voor de lamp… Succes!

    #28898 Reageer
    Anita
    Gast

    Nee dat is het niet… Ik ken dat knopje wel en heb hem juist daarmee geprobeerd aan en uit te sluiten maar het werkt vaak niet. Wel bedankt voor je reactie!

    #28986 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    Verder heb je bij de Kobo ook dat als je naar boven of beneden swiped aan de linkerrand van het scherm de verlichting ook donkerder en lichter gaat. heb vaak dat als ik dan precies in de buurt van die rand klik deze ook plots uit gaat. misschien dat de oorzaak?

    #29005 Reageer
    Anita
    Gast

    Ik ben er achter gekomen dat ik tegenwoordig de lichtknop echt lang ingedrukt moet houden voor het lichtje aan gaat. Dat was eerst niet, hij ging meteen aan. Raar hoor. Maar hij doet het dus gelukkig nog wel.

    #29009 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Als het knopje kennelijk niet lekker meer werkt, kan je het licht dan niet aan en uit doen via de instellingen? Of gaat dat met jouw Kobo niet? Eerst had ik de Kobo Glo, met lichtknopje. Nu heb ik een Kobo Glo HD, zonder knopje, dus daar moet je het licht wel via het menu aan en uit doen.
    Ik weet dat ook sommige andere nieuwere modellen van Kobo geen knopje meer hebben. Misschien dat ze daar bij Kobo niet steeds rekening hebben gehouden in een software-update van jouw ereader en dat daarom het lichtknopje nu niet goed reageert. (Of hij is na verloop van tijd gewoon stuk gegaan)

    #29060 Reageer
    Anita
    Gast

    Nee, via de instellingen kan ik hem wel lichter of donkerder instellen als hij al aanstaat (via het knopje aangezet) maar ik kan het lampje daarmee niet aandoen gek genoeg.

    #29164 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    [quote quote=29009]Als het knopje kennelijk niet lekker meer werkt, kan je het licht dan niet aan en uit doen via de instellingen? Of gaat dat met jouw Kobo niet? Eerst had ik de Kobo Glo, met lichtknopje. Nu heb ik een Kobo Glo HD, zonder knopje, dus daar moet je het licht wel via het menu aan en uit doen.
    [/quote]
    Dat kan ook door helemaal aan de linkerkant van het scherm met je vinger van boven naar beneden over het scherm te vegen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #28986 in Lampje doet het vaak niet
Je informatie: