Ik heb hem dan ook al zes jaar! Eerlijk gezegd was/is het een haat-liefde verhouding. Liefde omdat ie zo klein
is en je ‘m overal mee naar toe kunt nemen. Haat omdat ie heel vaak vastliep (en dat nog steeds zo nu en dan doet,
ondanks alle software upgrades). Nu geeft de behuizing de geest, die valt, letterlijk, uit elkaar. Geen wonder
na al die tijd!
Het is tijd voor een nieuw exemplaar! Mijn hoofddoel is het lezen van EPUB boeken,daarvan heb ik inmiddels een
flinke collectie van opgebouwd en aangeschaft. Mijn voorkeur heeft een reader die “Open Source” ondersteunt en niet zwaar leunt op eigen formaten en winkels. Er zijn natuurlijk PC programma’s die het een en ander kunnen converteren maar ik zou het liever zonder doen.
Ik heb deze site net een week geleden ontdekt en ik heb hier al heel wat gelezen.
Het is duidelijk dat de tijd niet stilgestaan heeft. Zes Inch schijnt nu het minimum te zijn voor een ereader, achtergrondverlichting ook. Dat heeft mijn Kobo Mini niet maar hij heeft het met zijn ‘nukken wel zes jaar uitgehouden!
De verhalen die ik op het Internet lees over (snel) falende ereaders, daar wordt ik niet vrolijk van!
Ik zoek vooral een betrouwbare ereader.
Suggesties?
MarcP