Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Mijn "eerste ereader liefde", de Kobo Mini is aan vervanging toe

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #81954 Reageer
    Creative2017
    Deelnemer

    Ik heb hem dan ook al zes jaar! Eerlijk gezegd was/is het een haat-liefde verhouding. Liefde omdat ie zo klein
    is en je ‘m overal mee naar toe kunt nemen. Haat omdat ie heel vaak vastliep (en dat nog steeds zo nu en dan doet,
    ondanks alle software upgrades). Nu geeft de behuizing de geest, die valt, letterlijk, uit elkaar. Geen wonder
    na al die tijd!

    Het is tijd voor een nieuw exemplaar! Mijn hoofddoel is het lezen van EPUB boeken,daarvan heb ik inmiddels een
    flinke collectie van opgebouwd en aangeschaft. Mijn voorkeur heeft een reader die “Open Source” ondersteunt en niet zwaar leunt op eigen formaten en winkels. Er zijn natuurlijk PC programma’s die het een en ander kunnen converteren maar ik zou het liever zonder doen.

    Ik heb deze site net een week geleden ontdekt en ik heb hier al heel wat gelezen.

    Het is duidelijk dat de tijd niet stilgestaan heeft. Zes Inch schijnt nu het minimum te zijn voor een ereader, achtergrondverlichting ook. Dat heeft mijn Kobo Mini niet maar hij heeft het met zijn ‘nukken wel zes jaar uitgehouden!

    De verhalen die ik op het Internet lees over (snel) falende ereaders, daar wordt ik niet vrolijk van!
    Ik zoek vooral een betrouwbare ereader.

    Suggesties?

    MarcP

    #81963 Reageer
    Bert
    Gast

    Ik zelf heb een Kobo H2O ben er heel tevreden over,met ingebouwde verlichting is ideaal.meestal koop ik bij bol.com mijn ebooken.zonder problemen al mijn ebooken op mijn Kobo gezet ook mijn ebooken van anderen gekregen er op gezet.

    #81977 Reageer
    Joan
    Gast

    De tolino Shine HD kan wellicht iets zijn. Die kost net zoals de goedkoopste Kobo 119 € maar heeft een betere pixeldichtheid (300/212). Normaal zou de kwaliteit goed moeten zijn maar het is wel een kwestie van veel gebruiken in de garantieperiode. Slechte exemplaren heb je overal tussenzitten.

    #81980 Reageer
    Creative2017
    Deelnemer

    Bedankt voor jullie reacties Bert en Joan! Wat de grootte van de reader betreft, hou ik het liever bij 6″.
    Ik heb nog een ASUS MeMO Pad HD 7 (ME173) uit 2013, die ik ook wel eens als e-reader gebruikt heb maar die
    is toch net wat te groot om overal mee naar toe te nemen. Ik gebruik deze tablet wel nog om af en toe stripboeken
    te lezen, daar is een tablet wel beter geschikt voor.

    Tolino ken ik van de “Mayersche”, een grote boekhandel, hier net over de grens in Aken, Duitsland. Geweldige winkel!
    Mijn vrouw en ik kopen daar onze reisgidsen, kaarten en kunst en fotografie boeken. Op papier niet als ebook :-).
    Misschien moeten we daar eens langs gaan om de Tolino’s te bekijken! De Tolino Vision 4 HD lijkt me een geweldige reader,
    wat een de dure kant, maar ik lees ook wel een in bad…

    #82039 Reageer
    Creative2017
    Gast

    Was vandaag met mijn vrouw in Rotterdam voor een expositie in de Kunsthal (Hyperrealisme Sculptuur, echt een aanrader, ik kreeg er kippenvel van en dat gebeurt niet vaak). Daarna shoppen en eten in het centrum. Even langs Boekhandel Donner, ook omdat die Tolino’s verkopen, helaas geen op voorraad. Nou ja, was wel weer een fijn bezoek, zoals altijd. Ook even langs de MediaMarkt.

    Heb daar de Kobo Aura (edition 2) en de Kobo Aura H2O (edition 2) in handen gehad. De laatste voelde een stuk steviger in mijn handen dan de eerste.

    #82149 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ik zou voor de H20 gaan, heb de Aura 2ed. gehad, was er niet blij mee, traag en batterij erg snel leeg. Heb al een poosje een H20, erg tevreden over.

    #82231 Reageer
    Creative2017
    Deelnemer

    Bedankt voor alle reacties! Het wordt de Kobo Aura H2O Edition 2. Die lag tocht het lekkerst in de hand, al is
    ie dan wat aan de grote kant (maar dat zal wel wennen). Ik heb al een hoes besteld en ontvangen, bij een bekende
    webwinkel uit Nederland waar ik ook altijd de hoesjes voor onze smartphones bestel. Geen originele maar de prijs
    is dan ook een derde van de prijs van een originele! De kwaliteit van die hoes is de kwaliteit die ik gewend ben
    van deze winkel, gewoon goed!

    Nu nog even een goede deal scoren voor de reader zelf.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #81963 in Mijn "eerste ereader liefde", de Kobo Mini is aan vervanging toe
Je informatie: