Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Nieuwe KOBO GLO HD loopt vast. Komt het door de boeken (gekregen) of aan KOBO?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #26651 Reageer
    Marjet
    Gast

    Ik heb nog niet zoveel ervaring met e-readers. Heb gisteren een KOBO GLO HD gekocht en direct een aantal boeken (rond 150) opgezet. De boeken heb ik via via gekregen en zijn allemaal epub.bestanden.
    Via Adobe digital editions heb ik de boeken van de computer op de e-reader gezet.
    Bij het lezen van het eerste het beste boek loopt het apparaat al vast. Heb gisteren het boek voor de helft gelezen. Vandaag wilde ik verder lezen, de KOBO Glo HD reageert nergens meer op. Al een paar keer het apparaat gereset maar wat ik ook doe het apparaat reageert niet meer op dit boek.
    Heb de boeken er allemaal afgegooid en opnieuw gevuld. Maar ook dat werkt niet. Het boek waar ik mee bezig was met lezen wordt niet meer geopend en als ik op dat boek klik reageert de KBO GLO HD daarna nergens meer op met het gevolg dat ik weer moet resetten.
    Kan dit aan de gekregen en dus wsch. illegale boeken liggen? of kan ik beter teruggaan met de KOBO naar de winkel?

    #26661 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Dat kan aan beide liggen. Ik zou een ander boek – liefst een legaal, eventueel gratis boek – uitproberen. Soms kan opnieuw omzetten van ePub naar ePub – via calibre bijvoorbeeld – het probleem verhelpen.

    #26708 Reageer
    pmg
    Gast

    Misschien een idee om hem aan een pc te hangen en zo het gewraakte boek te verwijderen?
    Zo kun je ze er ook opzetten.

    #26718 Reageer
    Marjet
    Gast

    Ik heb de boeken er met Adobe op gezet en er inmiddels afgehaald.
    Tot nu toe gaat het goed met andere boeken (die ik ook gekregen heb). Dus ik ga er maar vanuit dat het aan het boek ligt.
    Dank je voor de tip om met Calibre het bestand om te zetten. Weet nog niet hoe dat programma werkt maar mocht ik nog een keer het probleem tegenkomen ga ik dat eens proberen.

    #43330 Reageer
    Chantal
    Gast

    Dank voor de tip van het omzetten van epub naar epub. Dit lijkt voor mij goed te werken bij een Sony e-reader waarbij een boek ook haperde.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Nieuwe KOBO GLO HD loopt vast. Komt het door de boeken (gekregen) of aan KOBO?
Je informatie: