Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Over de site Nieuwe website en nieuw forum

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #18583 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Welkom op het nieuwe forum van eReaders.nl!
    We horen graag wat jij van de nieuwe site en het nieuwe forum vindt. Wat is er goed, wat kan er beter? Laat het hier even weten!

    #19203 Reageer
    Corne Verduyn
    Gast

    Wat is deze site achteruit gegaan. Een en al Kobo. Zeer slecht werkend menu. Kortom, snel terug naar het oude systeem, of de web developer eens om geld terug gaan vragen. Dit is een echte misser. Met zulke sites zullen ebooks en ereaders nooit een succes gaan worden. Mij zie je hier niet meer terug.

    #19204 Reageer
    Rianne
    Deelnemer

    Nou ik vind het er anders erg goed uitzien hoor.. kreeg het mailtje over de nieuwe site zojuist, en was al een tijdje niet meer op het ‘oude’ ereaders.nl geweest, maar weet me nog wel te herinneren dat die site er niet echt bij de tijd uit zag, om het met een understatement te zeggen..

    Ga zo door zou ik zeggen!

    #19207 Reageer
    Boogsy
    Deelnemer

    Eerste indruk: weer wat frisser! Boe-roepers zullen er altijd zijn; Corne lijkt zelfs beledigd te zijn.

    Wat mij wel opvalt is dat het forum (jammer dat het oude helemaal uit de lucht is!) wellicht wat groots is opgezet. Dat leidt tot een versnippering van topics. Is het nu echt nodig om voor elk type ereader een eigen subforum in te richten? Pas als het aantal topics daarom vraagt, lijkt mij. Voor de huidige omvang zou ik volstaan met 1 forum, en de bezoekers vragen om tussen blokhaken aan te geven over welk type e-reader het topic gaat (“[Kindle Paperwhite] Lampjes knipperen vreemd”). Dat wekt bovendien minder de indruk dat een forum niet “leeft”.

    Twee losse puntjes:
    – De blauwe menubalk blijft niet “fixed” bovenaan het scherm, maar scrollt het beeld uit. Totdat ik naar boven scroll: dan verspringt ie ineens aan de bovenkant van het venster;
    – Een scherpere visuele scheiding tussen de uitklapmenu’s en de pagina (dropshadow) is wenselijk.

    #19239 Reageer
    Palmpje
    Deelnemer

    Ziet er goed uit

    #19598 Reageer
    algernons neef
    Gast

    Hallo, erg jammer dat de database van het oude forum is afgeschaft. Daar stond toch een schat aan informatie in!
    Mocht je toch een poging willen doen om de oude database te converteren: je hebt mijn (verplicht afgegeven) emailadres. Mijn diensten zijn niet gratis, maar wel goed. 🙂

    #19599 Reageer
    Boogsy
    Deelnemer

    …of gewoon het oude forum integraal kopieeren en de mogelijkheid tot reageren uitschakelen.

    #19600 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    De site ziet er mooi uit, maar waar zijn nou de beloofde verbeteringen in het forum? Ik vind de startpagina van het forum ronduit onoverzichtelijk. En ik zou graag een overzichtje met snelle links willen zien naar berichten die ik nog niet gelezen heb. Andere forums kunnen dat ook, dus waarom eReaders.nl niet?

    En waar is de link naar het oude forum? Nu is alles weg 🙁

    #19608 Reageer
    Redactie
    Moderator

    We zijn nog druk bezig 🙂
    De verbeteringen zitten ook voor een groot deel aan de achterkant, zo kunnen we nu bijvoorbeeld zoiets simpels als topics samenvoegen, dat kon bij de vorige software niet.

    Ik heb de algemene forumpagina nu gewijzigd naar een lijst met laatste berichten, wat vind je daar van, is dat beter als startpagina?

    De link naar het oude forum komt hopelijk binnenkort.

    #19610 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    Ik heb de algemene forumpagina nu gewijzigd naar een lijst met laatste berichten, wat vind je daar van, is dat beter als startpagina?

    Dat is al een stuk beter! Bedankt!

    #19623 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Ik heb een link naar het oude forum toegevoegd aan het bovenmenu. Je vindt deze via de volgende URL: http://hosting.viart.com/~ereaders.nl/forums.php

    #19651 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ik vind de nieuwe site er prima uitzien. Mis alleen in het forum een rubriek waarin vragen over bijv. Calibre gesteld kunnen worden.

    #19677 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    In het forum staat bij het overall overzicht rechts naast ieder onderwerp vermeld hoeveel dagen en uren het geleden is dat de laatste reactie geplaatst werd. Ik weet niet of dat des WordPress is want ik zie het op meerdere fora, maar ik vind dat een afschuwelijke notatie. Van mij mag dat gewoon een datum/tijd stempel zijn, net zoals op deze pagina bij iedere reactie staat.

    #19678 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    Nog een bugje. Als ik in de lijst met laatste berichten met de middelste muisknop op de datum/tijd van de laatste reactie klik, wordt het bericht niet in een nieuwe tab geopend maar blijf ik in dezelfde tab.

    #19681 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    @zetmolm, als ik daarop klik met mijn linkermuis ga ik meteen naar de in dit geval jou reactie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
Reageer op: Reactie #19677 in Nieuwe website en nieuw forum
Je informatie: