Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie PDF bladeren op een e-reader

  • Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door Tom Koer.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #24569 Reageer
    Loffy
    Gast

    Ik wil een e-reader vullen met losse A4 pagina’s in bijvoorbeeld PDF-formaat (of office-word). Deze A4-tje’s wil ik indien nodig probleemloos qua volgorde kunnen schuiven. In het gebruik wil ik de eerste A4 laden, en kunnen doorbladeren naar pagina 2 etc. Dus zonder ‘terug te gaan’ en de tweede pagina te laden etc. Kan dat op een e-reader? Ik zoek me suf op internet maar vindt er nergens iets over. Een boek is 1 groot bestand waarin je bladert, maar ik wil dus kunnen bladeren tussen losse bestanden. Het alternatief zou zijn op mijn pc alle pdf-pagina’s op volgorde te leggen en hier 1 groot bestand van te maken. Dit bestand vervolgens laden op de e-reader en dan het geheel als ‘boek’ te lezen en te bladeren. In de praktijk gaat dit niet werken omdat de pagina’s te vaak wisselen van volgorde en ik dan terug moet naar de pc, en hiervoor ontbreekt tijd (en vaak een pc). Iemand tips? Kan wat ik wil op een ereader of moet ik naar een tablet? Ik weet ondertussen wel dat het kan op een Ipad, met een speciale APP. Alle info welkom!

    PS Ik wil graag een ereader gebruiken en geen tablet of IPAD omdat het deze het beste beeld geeft onder lampen en in zonlicht. Ik moet zo goed mogelijk zicht hebben onder alle licht-omstandigheden. Ik heb daarnaast de toeters en bellen van een tablet niet nodig.

    #24570 Reageer
    HAJOBLUE
    Gast

    Kan niet op e-reader (behalve op manier die je onschrijft). heeft te maken met software die dan alleen boeken van 1 pagina herkent. e-reader is geen tekstverwerker of bewerker. Jouw wens is oneigenlijk gebruik voor zo’n apparaat

    #24571 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Helaas, PDF en e-inkreaders gaan echt niet goed samen. Het beste zicht heb je ongetwijfeld van een gewoon goed uitgeprint blad papier al heeft een tablet met een uitstekend scherm ook zijn voordelen.

    #86130 Reageer
    Tom Koer
    Gast

    Ik heb in januari een Boox Max 2 reader gekocht, die ik gebruik voor bladmuziek. Ik gebruik voor het omslaan van de pagina’s een voetpedaal. Alles werkt prima, maar ik merk dat sinds vandaag bij één bepaald stuk, een partituur van 6 pagina’s, het omslaan van pagina’s niet werkt, ook niet met de vinger of met de stylus. Ook lijkt het blad niet stabiel op de display te liggen; ik kan het verschuiven met de vinger, wat bij andere PDF’s niet kan. Ik breek mijn hoofd over dit vreemde verschijnsel; het lijkt alsof de PDF afwijkende eigenschappen heeft, maar ik zou niet weten wat. Ik heb al een print van de muziek gemaakt en deze opnieuw ingescand. Maar het probleem blijft. Ik heb het betreffende stuk al eerder meerdere malen gerepeteerd, zonder problememn… Maar vanaf vandaag niet meer, en voor zover ik ze heb geprobeerd werkt het bij alle overige partituren wel goed.Heeft iemand wel eens van dit verschijnsel gehoord, en nog belangrijker, is er een oplossing voor?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #86130 in PDF bladeren op een e-reader
Je informatie: