Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders repareren van ereader scherm

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #80205 Reageer
    Edgarve
    Gast

    @HMM92, heb je het probleem met het scherm ooit kunnen oplossen? Ik nu hetzelfde…

    #80213 Reageer
    Edgarve
    Deelnemer

    Ik heb hem aan de praat! Er waren 3 dingen aan de hand:

    • De ereader was in een soort comateuze toestand geraakt. De soft reset (speld in de achterkant) hielp niet. Ik moest een factory reset uitvoeren (Home + aan/uit vasthouden) om hem tot leven te wekken.
    • Vervolgens bleek dat er nog een dun laagje plastic op het scherm zat dat eraf moest. Ontdekt dankzij dit forum.
    • De batterij was leeg. De ereader lijkt niet op te laden als hij in de paniekstand is.

    Ik ben blij!

    #83194 Reageer
    Michiel
    Gast

    Hi,
    het werkte perfect met de aangeraden aliexpres. Heel snel ook. Ik heb het scherm voor mijn Kobo Aura H2O en zie dat het versienummer verschilt (ik heb 2.1 en het nieuwe scherm 2.05). Verder zit ik met de bevestiging. Hoe sluit je het oude scherm af en het nieuwe aan? Het is geen eenvoudig kliksysteem maar lijkt verlijmd. Heeft iemand daar ervaring mee?
    Grtz

    #87825 Reageer
    Dick
    Gast

    Beste medeknutselaars,

    Ik heb net met de voorgaande berichten een Kobo Glo van een nieuw schermpje voorzien. Het scherm gaat wel aan, maar geeft een zeer vaag beeld en een donker patroon op de bovenste helft. Zie foto. Een vorgaande reactie meldde de vcm-spanning. Kan dat hiermee te maken hebben? Op de brede kabel staat bij het originele scherm -1,80 en bij het nieuwe scherm -2,22. Kan dat hiermee te maken hebben?
    Overigens doet ook het backlight het niet. Hoever moet ik de ‘kabels’ eigenlijk insteken? Het gaat namelijk niet heel makkelijk vind ik.
    Alvast dank voor jullie meedenken.

    Groeten,
    Dick

    #90641 Reageer
    Marco
    Gast

    Michiel, wil mijn scherm vervangen van een KOBO Aura H20 Edition 2 (scherm ED086TH1). Alle connectoren zijn verlijmd. Ik zie jouw post. Is het indertijd nog gelukt om jouw scherm te vervangen? Ook de batterij connector krijg ik op een normale manier iet los. Heb de connectoren wel losgekregen (plastic en lijm verwijderd) maar vraag mij af of dit scherm wel is te vervangen. Hoop dat jij meer iets meer kan vertellen of het jou is gelukt. Ook kan ik geen shop vinden die een dergelijk scherm verkoopt. Vandaar dat ik mij afvraag of het scherm wel vervangbaar is. Marco

    #91738 Reageer
    cor
    Gast

    In mijn Kobo aura H20 krijg ik het mini SD kaartje niet meer uit.
    Weet iemand hier een oplossing voor?

    #91852 Reageer
    Karin
    Gast

    Ik heb ook een vraag na reparatie van het scherm van mijn kobo glo (scherm via aliexpress). Reparatie leek perfect te verlopen totdat ik de ereader aanzette. Ik zie ongeveer 1/2 van het ‘normale scherm’ waardoor dus ook de blz vd boeken en instellingen knoppen maar voor de helft worden afgebeeld. Alle vormen van resetten geprobeerd (behalve via de ereader zelf want die knop staat dus niet in beeld en beeld is ook niet te schuiven).
    Heeft iemand de gouden tip??

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
Reageer op: Reactie #23643 in repareren van ereader scherm
Je informatie: