Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Content Ebooks Rubriceren boeken op e-reader

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #76255 Reageer
    spaansebrabander
    Deelnemer

    Ik gebruik calibre en een sony reader. Alle boeken die ik binnenkrijg zet ik in calibre op achternaam schrijver, voornaam schrijver. Ik gebruik Calibre niet om mijn reader te laden, dit doe ik vanuit de calibre boekenlijst bij mijn documenten.
    Op mijn ereader staan de schrijvers soms met achternaam, voornaam, soms met voornaam, achternaam, hoe kan dat?

    #76305 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Dat komt doordat je de boeken rechtstreeks vanuit de verkenner naar je e-reader kopieert. Je kopieert de boeken blijkbaar rechtstreeks vanuit de database van Calibre op je computer. Daar kan je echter het beste van afblijven.
    In de bestandsnamen van je boeken staat het waarschijnlijk dan ook niet iedere keer op dezelfde manier. En ik elk geval is de achterliggende opmaak van de boeken dan niet telkens gelijk.

    Als je je boeken echter wél vanuit Calibre op je e-reader zet, dan heb je dat probleem niet en gaat het voor ieder boek op dezelfde manier. De ‘metadata’ zoals die van elk van je boeken in Calibre staat, wordt pas naar het epub-document weggeschreven op het moment dat je een boek via Calibre naar de e-reader kopieert.

    #76606 Reageer
    Spaansebrabander
    Gast

    Bedankt voor de info. In 1e instantie werkte dat helemaal niet. Toen werkte de hele e-reader niet meer. Ten einde raad heb ik teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Set up werkte niet. Toen heb ik nieuwe software gedownload en nu is hij weer toppie. Keurig op schrijver op achternaam, voornaam. Ik heb nu zoals de meesten denk ik veel te veel op mijn langzame reader gezet. Ik ben nu op vakantie en als ik thuis ben ga ik me er beter in verdiepen en boeken uitzoeken die ik mee wil nemen.Ik merk dat ik ook een stel lege boeken heb. Vreemd, ik zal die proberen te herstellen.
    In elk geval bedankt voor de info!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #76305 in Rubriceren boeken op e-reader
Je informatie: