Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Software

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #36953 Reageer
    marian
    Gast

    Ik heb ook een vraag,heb de kobo nu aan de oplader liggen,maar moet ik perse de software van kobo installeren?Op de sony heb ik gewoon calibre gezet

    #36994 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ehhhhhhh, snap niet heel veel van deze vraag, maar je kan voor zover ik weet geen calibre niet op de Kobo zetten

    #37326 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    Klopt Hilda en op een Sony e-reader ook niet. Calibre is een pakket voor op ’n computer maar gebruikt de USB poort om te communiceren met een e-reader.

    #40892 Reageer
    Kees den B
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Ik heb een probleem met Adobe digital editions. Ik heb de software geïnstalleerd. Daarna heb ik de laptop gesynchroniseerd. Als ik vervolgens de KOBO E-reader aansluit en ik klik daarop om deze te synchroniseren, krijg ik telkens de foutmelding dat Adobe niet reageert.
    Wie o wie heeft een oplossing voor mijn probleem…?

    #41006 Reageer
    marianne
    Gast

    ik heb een probleem met lezen van bibliotheek boeken op mijn Icarus e-reader. Ik heb ADE geïnstalleerd en alles gesynchroniseerd, dat is gelukt. Als ik boeken importeer, kan ik ze lezen op mijn laptop. ik kan ze importeren op mijn e-reader. Maar bij het openen geeft hij de melding “foute activatiecode” Wie herkent dit probleem een weet een oplossing? Vreemd genoeg kan ik sommige boeken wel gewoon lezen.

    #41848 Reageer
    John
    Gast

    Goede dag, Ik heb een Kobo (met schermverlichting, type ?) ca 2 jaar oud. Recent (aug 2016) heb ik via Wifi een Kobo-update gedownload. Het gevolg is dat schermaanraking niet meer reageert. Uitzetten gaat niet meer, zichtbaar blijft van het home-scherm,met boekafbeeldingen. Zoals gezegd het scherm reageert nergens op. Na enige tijd volgt de slaapstand (met afbeelding van het laatste boek).
    Resetten leidt tot heropstarting (home-page) echter zonder effect,het scherm reageert niet (zoals hiervoor beschreven).
    Graag hulp.
    Groet,
    John

    #41915 Reageer
    Richard de Boer
    Gast

    Weet je zeker dat de Kobo niet uitgaat? Dat het beeld blijft staan is namelijk normaal, ook als de ereader helemaal uitgezet is. Wat je nog kunt proberen is een factory reset, en in dit geval een manuele factory reset aangezien het aanraakscherm niet meer functioneert en je dus niet in het menu kunt komen. Maar probeer eerst even je model ereader te achterhalen via onderstaande link voor de juiste werkwijze: https://www.kobo.com/help/en-US/article/3104/identifying-your-kobo-ereader-or-kobo-tablet

    #41917 Reageer
    Richard de Boer
    Gast

    @Kees: kun je na het aansluiten van de Kobo ereader op de PC de ereader wel openen via de Windows verkenner? Ik weet niet of je de laatste Windows 10 update hebt geïnstalleerd (de zogenaamde Anniversary update), maar die zou eventueel een probleem kunnen geven dat de Kobo zelf wel wordt herkend maar dat de interne schijf niet wordt gelezen (Windows geeft aan dat het eerst geformatteerd moet worden). Het is een erkend probleem en er wordt aan gewerkt. Eventueel kun je de Kobo via wat truukjes opnieuw partitioneren en formatteren.

    Maar goed, dit is allemaal niet van toepassing als je niet de laatste Windows 10 update hebt geïnstalleerd.

    Overigens: Adobe Digital Editions is een draak van een programma en niet nodig als je in Nederland boeken met watermerk bescherming koopt. ADE is alleen nodig bij het downloaden van een gekocht boek met DRM beveiliging (je krijgt dan een link die je moet openen met ADE). Koop je boeken bij Kobo zelf, dan heb je altijd DRM. Koop je boeken bij Bol.com, Bruna, ebook.nl of andere Nederlandse winkels dan heb je bijna altijd watermerk.

    #41919 Reageer
    Richard de Boer
    Gast

    @Marianne: is de Icarus door Adobe Digital Editions goed geautoriseerd?

    Dat je sommige boeken wel kunt lezen komt hoogstwaarschijnlijk omdat die een watermerk beveiliging hebben (is apparaat onafhankelijk) en de andere boeken een DRM beveiliging (kan alleen gelezen worden op door ADE geautoriseerde apparaten).

    Je zou eventueel kunnen proberen de Icarus opnieuw te authoriseren. Op deze pagina staan instructies in het engels:
    http://faq.icarusreader.com/index.php?action=artikel&cat=10&id=125&artlang=en
    Een alternatief is dat je de DRM beveiliging van de boeken verwijderd, maar dat vergt wel wat kennis.

    #48692 Reageer
    Thomas
    Gast

    Let op dat je bij ‘accounts’ op je e-reader ook je Adobe Digital Editions (ADE) hebt geactiveerd/geauthoriseerd. Meestal moet je dit gebeuren door de e-reader aan te sluiten op de pc/mac en vervolgens in Digital Editions ‘apparaat authoriseren’ uit te voeren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #40892 in Software
Je informatie: