Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Sony Reader Sony T 2 werkt niet met E-reader PC

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #55234 Reageer
    sandy01
    Deelnemer

    Hallo,

    Mijn Sony E-reader (T2) werkt niet meer op mijn PC (ook niet op mijn nieuw aangeschafte PC). Ik heb al een harde reset van de e-reader gedaan. De PC geeft dat het apparaat een storing geeft. Ik heb op de oude PC toevallig net Windows 10 geinstalleerd en op de nieuwe staat ook Windows 10. Toch is de reader wel compatibel met Windows 10, blijkbaar. Iemand tips?

    Dank!

    #55265 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    Probeer een ander kabeltje.

    #55276 Reageer
    Richard de Boer
    Deelnemer

    Heb je wel de laatste Windows 10 updates geïnstalleerd? Recent is de zogenaamde Windows 10 Anniversary update uitgebracht, die heeft een zooitje gemaakt van de ondersteuning voor ereaders en dan met name de FAT32 gepartioneerde schijfjes die in die apparaten zitten. In ieder geval bij de Kobo apparaten. Na deze update zijn in ieder geval nog een tweetal patches uitgebracht die de problemen verholpen zouden moeten hebben. Wat is je Windows build nummer (zie je ergens staan als je met je rechter muisknop naar de eigenschappen gaat van deze computer).

    Probeer anders ook zoals hierboven al gezegd een andere kabel en/of een andere USB poort op je computer.

    Sony zelf zegt wel dat het compatible is, maar ik lees daar niet bij of ze dan ook de laatste Anniversary Windows 10 versie bedoelen of de eerste originele Windows 10 versie toen alles nog gewoon werkte. Sony is ook niet zo actief met ondersteuning, de laatste firmware (misschien ook de enige) update is al weer uit 2014.

    #55278 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Sony is in 2014 gestopt met zijn (consumenten) e-readers, dus van die kant hoef je niets meer verwachten wat betreft software-updates. Probleem zal toch wel bij de anniversary-update van Windows 10 liggen. (Met alle problemen die die update heeft veroorzaakt, geloof ik dat het niet echt reden voor een feestje is)

    #55375 Reageer
    Rob
    Gast

    Windows 10, met of zonder anniversary update, kan aangeven dat de Sony PRS T2 e-reader storing geeft. Maar die melding kun je gewoon wegklikken. En vervolgens het Sony eReader programma gebruiken om de ereader van nieuwe boeken te voorzien. Ik kan mijn Sony zonder problemen gebruiken en er ebooks opzetten van alle leveranciers. Anders is het misschien toch het USB kabeltje.

    #55406 Reageer
    Sandy
    Gast

    Helaas. Met een ander kabeltje wordt ie zelfs helemaal niet gezien…

    #55407 Reageer
    Sandy
    Gast

    Maar bedankt voor jullie adviezen….

    #55550 Reageer
    Rob
    Gast

    Je zegt ‘wordt ie zelfs helemaal niet gezien’. Geldt dat voor Windows, de T2 gezien als externe drive, of voor het Sony ereader programma. Je moet in ieder geval dat programma gebruiken om boeken op de ereader te zetten. Je kunt het vinden onder:
    https://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/prd-ebo/sony-prst2-firmware-update-ver1100_17210-win/PRS-T2
    Als dat niet lukt, zou je ook nog naar Calibre kunnen kijken:
    https://calibre-ebook.com/
    Dat programma is eigenlijk bedoeld voor het verwerken van ebook collecties, maar dat lukt ook op een Sony T2.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #55276 in Sony T 2 werkt niet met E-reader PC
Je informatie: