Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Tolino vs. Kobo

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #64605 Reageer
    Sigrid
    Gast

    Dag iedereen

    Ik ben erover aan het denken om mijn eerste e-reader aan te schaffen. Nu twijfel ik tussen Kobo Aura edition 2 en Tolino Shine 2 HD. De Kobo is iets goedkoper en kan afbeeldingen tonen. De Tolino is iets duurder, maar heeft wel een HD-scherm en een handige cloud-functie via Standaard Boekhandel (ik kom uit België 🙂 ). De eigenschappen die ik hier opnoem van de ene e-reader, heeft de andere niet.

    Wat zijn jullie ervaringen met (een van) beide merken?

    Groetjes

    Sigrid

    #64911 Reageer
    ladyavenue
    Deelnemer

    De Tolino Shine 2 is een oud model en veel te duur bij Standaard.
    In Duitsland zijn ze immers al bij de Tolino 4.
    Kijk eens bij Hugendubel en registreer. Ze versturen naar het buitenland voor 5 Euro
    Ze doen veel acties en heb je wat tijd dan gaat er soms 20 Euro af.
    Een instap model Kobo is te vergelijken met een Tolino 2.
    Verder heb ik geen ervaring daar ik van Sony overgestapt ben naar Kobo.

    #64930 Reageer
    Sigrid
    Gast

    De Tolino Shine 2 HD is niet zo’n oud model hoor, wordt ook nog gewoon in Duitsland verkocht 🙂 De Tolino Vision 2 is daarentegen wel een oud model, en wordt hier nog aangeprezen als nieuw – voor 149 euro! Klopt inderdaad niet. De Shine 2 HD is hier 10 euro duurder dan in Duitsland, dus dat verschil valt nog mee. Bedankt voor de website-tip!

    #64940 Reageer
    Wilma
    Gast

    Het gaat dan wel om andere apparaten, maar ik ben zwaar teleurgesteld in de nieuwe generatie Kobo, in de Kobo Aura One. Veel problemen met de batterij en met het scherm (meerdere malen een defect in korte tijd, op verschillende exemplaren van de reader).
    Nu heb ik een Tolino 4 en daar ben ik zeer tevreden over. Stabiel, mooi scherm, goede verlichting. Eén punt: op de homepage van de Tolino is een groot deel gereserveerd voor een boekhandel, met leestips. Voor zover ik weet is dat ook niet weg te krijgen. Voor mij geen probleem, voor een ander wellicht wel.
    Wat ik al zei, wel andere versies, maar toch een kleine vergelijking met de nieuwste readers van beide merken.

    #65000 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Over Tolino kan ik niet oordelen. Heb de Aura 2nd 17 dagen in huis gehad, 3x op moet laden. De laatste keer opgeladen daarna niet meer gebruikt 3 dagen later batterij half leeg. Bij MM deden gelukkig niet moeilijk, kreeg zo mijn geld terug.(als je lid bent van de MMclub heb je 24 dagen om een product terug te brengen) Heb nu een 2e hands Kobo AUra H2O.

    #65023 Reageer
    Sigrid
    Gast

    Oh bedankt voor jullie reacties! Hm, als ik het zo lees geeft Kobo dan toch wel snel problemen? Het is misschien ook een kwestie van pech hebben, maar dan vind ik het toch wel straf dat jullie allebei “pech hadden” en dat voor 2 nieuwe modellen van Kobo. De Aura One wordt tenslotte toch geprezen als Kobo’s topmodel, en de Aura 2nd is ook best nieuw…

    #65034 Reageer
    anna
    Gast

    om dan ook een tegenhanger te geven, ik ben zelf juist heel erg tevreden over mijn aura one, mooi scherm, goede batterijkwaliteit voor wat ze aangeven (de batterijduur is lager dan andere modellen maar dit weet je op voorhand). de eerste weken was de batterijduur wel heel slecht maar met de laatste updates is dit allemaal verholpen. ik heb zelf voordat ik de aura one heb aangeschaft ook naar de tolino’s gekeken maar deze waren niet naar mijn wens vooral omdat het scherm niet groter gaat dan 6 inch. Daarnaast vond ik het wel belangrijk om een goed merk te kiezen en had ik zelf meer vertrouwen in kobo dan in tolino.

    misschien wel goed om te weten dat het moederbedrijf van kobo tolino heeft overgenomen dus misschien dat dat in de toekomst nog consequenties kan hebben voor je tolino reader

    #67489 Reageer
    Sigrid
    Gast

    Ik heb nog altijd geen van de twee besteld, maar nu zag ik dat iemand tweedehands zijn Kobo verkoopt aan een goede prijs en het toestel was slechts 2 maanden oud. Maar nu vraag ik me af of het kwaad kan om de e-reader met de post te laten versturen? Aangezien het toch redelijk fragiele toestellen zijn…?

    #67556 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Als de e-reader maar goed verpakt is, in bubbeltjesplastic bijvoorbeeld, dan kan het in principe geen kwaad om hem op te sturen.

    #79419 Reageer
    Myriam
    Gast

    Kan je boeken overzetten van Tolino naar Kobo?

    #79826 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Dat denk ik niet, maar je kan ws wel beide aansluiten op je pc/laptop en ze zo van de ene naar de andere overhevelen.

    #91905 Reageer
    José
    Gast

    Al jaren geleden helemaal klaar met Kobo. Klantenservice is bagger, niet door te komen. Accu gaat nog niet de helft van een Tolino mee. Met Tolino ga ik 3 weken op vakantie, uren lezen per dag, en hoef ik nooit op te laden.Tolino is mijn leesgenot, nooit meer problemen gehad en een klantenservice die je gewoon kunt bellen als je een probleem hebt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #79419 in Tolino vs. Kobo
Je informatie: