Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie Vi köpte hus i Vallentuna

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    tbes50203
    Gast

Vi köpte hus i Vallentuna för några månader sen, ett gammalt 70-talshus som verkligen hade sett sina bästa dagar. Mycket charm, men färgen i vardagsrummet… alltså den var typ aprikos och flagnade. Vi trodde att vi kunde fräscha upp det själva över påsken, men efter en hel helg av slipdamm, färg som inte täckte och ett halvbråck på grund av takmålning, insåg vi att det var läge att ringa nån som faktiskt kan det här. Frågan är bara vem som är pålitlig och inte tar evigheter. Har nån erfarenhet av firmor i norrort?

#92594 Reageer
    EvanDuke
    Gast

Vi hade samma sits i Sollentuna. Försökte först göra det själva också, men det blev mer bråk än målning, haha. Vi började googla runt efter någon som faktiskt jobbar mycket i området och snubblade över en målare i solna. Det som var bra var att de inte bara kastade ur sig en offert utan ville kolla på ytorna först och faktiskt förstå vad vi var ute efter. Vi behövde både målning och lite spackling, och jag var imponerad över hur snabbt de jobbade utan att slarva. Det var inga genvägar, de täckte allt noggrant, kollade fukt i väggarna, och höll tiderna. En av killarna tipsade till och med om hur man kan undvika missfärgning vid fönsterkarmarna, så jag lärde mig nåt på köpet. Jag är inte den som brukar skriva omdömen, men här kände jag faktiskt att det var värt att dela. Vår hall och kök ser nu ut som i ett nytt hus, och det lyfte hela stämningen hemma. Så ja, det var ett lyft både för väggarna och humöret.

#92599 Reageer
    thiefcrazy98
    Gast

Det är lite kul hur man ofta planerar nåt i månader, kollar inspiration, jämför färger och tror man har full kontroll – och ändå blir det nåt helt annat i slutändan. Det är väl så med det mesta, man tänker att man styr skeppet men ibland styr vinden lite mer än man vill.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Vi köpte hus i Vallentuna
Je informatie: