Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Persoonlijk Voorsteltopic

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #19174 Reageer
    Martijn
    Deelnemer

    Leuk om te weten wie er achter de gezichten zit bij de bezoekers en forumgebruikers van eReaders.nl. Wie ben jij? Met welke ereaders heb jij ervaring?

    Ik zal zelf aftrappen..

    Ik ben Martijn, woonachtig in Leiden, en bijna zes jaar geleden gegrepen door het ‘digitale leesvirus’.. Altijd al wel geïnteresseerd geweest in elektronica en computers, en bovendien leesfanaat. In 2010 ging ik na mijn studies Frans en Book & Digital Media Studies in Leiden aan de slag als webredacteur bij eReaders.nl en vanaf die tijd heb ik al heel veel apparaten in handen gehad. Hele leuke, maar ook van die apparaten waarvan je achteraf denkt: ‘waarom hebben ze die ooit op de markt gebracht..’ Herinner je je bijvoorbeeld de Entourage Edge nog? Of de Txtr Beagle?

    Op het moment lees ik voornamelijk op mijn Kindle Paperwhite of Kobo Glo. Heel af en toe wel eens op mijn smartphone (HTC One) of tablet (Galaxy S). Maar ook geregeld wel een papieren boek. Een digital-only lezer ben ik dus zeker niet!

    #19652 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ik ben Hilda, woonachtig in de gemeente Marne, Groningen, ik woon vlakbij het prachtige natuurgebied NP Lauwersmeer. (6 km) Ik werk in een woonvorm voor verstandelijk gehandicapten als begeleider en heb hoofdzakelijk late diensten (16:00-23:00) waardoor ik overdag veel vrij ben.
    Lezen doe ik op een Kobo Aura, hiervoor had ik een Kobo Glo, deze is verscheept naar mijn zus die in Suriname woont, en daarvoor had ik een Kobo Touch die ik heel snel weer via MP heb verkocht omdat ik verlichting miste en een los leeslampje een ramp vond.
    Lezen doe ik, lui als ik ben, het liefst liggend op de bank of als het mooi weer is buiten in de hangmat. Spannende boeken (o.a. Allan Folsom), historische romans (o.a. Bertrice Small, Kathleen Woodiswiss) en roman(netjes) (o.a. Robyn Carr, Nora Roberts) hebben mijn voorkeur.

    Naast lezen fotografeer ik veel, voornamelijk natuur, uiteraard in de prachtige NPL maar ook in de tuin en dan vooral macro.

    #19696 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Ik ben Jolene, en woon in Turijn in het mooie Italië. Van kleins af aan lees ik heel veel. Ik weet nog heel goed hoe ik onder de indruk was van Dolf uit Kruistocht in Spijkerbroek, van de slimme Matilda uit het boek van Roald Dahl, van Michiel uit Oorlogswinter en van de kleine Kruimel en zijn broer Jonathan uit de Gebroeders Leeuwenhart…
    Nu lees ik voornamelijk vanaf mijn ereader (Kobo Aura) maar ook nog wel eens papieren boeken. Topboeken die ik de laatste tijd gelezen heb zijn: de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins, Het Rosie Project van Graeme Simsion en De Lege Stad van Simone van der Vlugt.

    #19764 Reageer
    ebbie
    Deelnemer

    Ik ben Ebbie,
    Ik woon in een dorp nabij onze hoofdstad Amsterdam, ben getrouwd, heb twee zoons van 11 en 16 jaar en ben parttime groepsleidster op een groep met verstandelijk beperkte mensen op een dagcentrum.
    Inmiddels werk ik daar 27 jaar en het blijft iedere dag weer leuk werk om te doen, het is nooit saai.
    Verder verdoe ik mijn vrije tijd met mijn lieve 4 jarige Engelse stafford dame, diverse keren per dag zijn we buiten te vinden.
    Ik hou van lezen en het liefst op mijn oude vertrouwde Sony prs 650 of op mijn iPhone als ik ergens moet zitten wachten.
    Mijn voorkeur voor boeken is zeer divers, van thrillers, romans (historische) tot waargebeurde verhalen en op mijn telefoon de flutromannetjes.
    Sinds ik mijn reader in gebruik heb genomen heb ik geen papieren boek meer in mijn handen gehad, uiteraard nog wel gekocht voor met name mijn jongste zoon.

    #91898 Reageer
    PM
    Gast

    Ik ben PM. Ja, dat is kort. In een half jaar tijd zijn er al twee fora verdwenen waar ik op zat. Echt verdwenen. Ik denk dat het in het laatste geval gebeurde doordat de beheerder er na bijna twintig jaar aan onderdoor ging. Ik zoek internet dus wat af op nieuwe plaatsen om het over boeken te hebben. Ik lees trouwens bijna nooit e-boeks (hier emoji invullen), maar een boek is een boek. Ik bedoel: of ik nu de papieren versie of de elektronische versie lees, maakt eigenlijk niet uit. Mij gaat het om het boek.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #19652 in Voorsteltopic
Je informatie: