Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Vreemde bug in update

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #23810 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    14 dagen geleden heb ik een update van de Aura gehad, daarna bleven de boeken op hetzelfde percentage gelezen staan,ook wanneer ik ze als gelezen markeerde bleef het percentage op bijv 54% staan kon de boeken niet van het hoofdscherm verwijderen. Zondag een fabrieksherstel gedaan. Toen kreeg ik iedere keer wanneer ik de e-reader uit de slaapstand hield eerst een schermpje met een driehoekje met uitroepteken met daarachter Fout
    Kan niet verbinden met (dan volgt mijn modemnaam)
    Probeer een ander netwerk
    dan een hokje met OK
    Wanneer ik daar op klikte (OK)
    kreeg ik een volgende scherm
    een rondje dat ik kon verschuiven van uit naar aan, de melding dat wifi uitgeschakeld is en de optie wifi instellingen

    Omdat ik dit buitengewoon irritant vond maar het me ook niet lukte het uit te zetten Kobo een mail gestuurd, ik werd gebeld en bij Kobo gaven eerlijk toe dat ze geen idee hadden wat het probleem zou kunnen zijn, ze kenden het probleem niet (Ik heb op een ander forum ook aliemand gehoord dit dit probleem sinds de update heeft) maar ze boden mij deze noodoplossing wat ook nog energie zou besparen

    Slaapstand en automatisch uitschakelen uitzetten
    Slaapstand dmv sleepcover uitzetten
    licht bij langere tijd wegleggen (Als je bijv aan het werk gaat of gaat slapen) uitzetten

    Iedere keer wanneer je een pagina laad, wordt er stroom verbruikt, op het moment dat de pagina er staat wordt het als het ware bevroren en neemt het geen stroom.

    Verder kreeg ik het advies de wifi standaard uit te hebben, maar dat had ik sowieso al.

    #23811 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Edit: Ik kom er zojuist achter, dat wanneer je het wachtwoord opnieuw invoert het probleem van dat schermpje ook opgelost is.

    Je gaat naar instellingen, wifi verbindingen, wifi netwerken wijzigen: Bewerk, selecteer je netwerk en klik op verwijderen
    Daarna wifi verbinding maken: Verbinden
    Je krijgt het schermpje dat je je wachtwoord moet invoeren.

    Bij mij is het schermpje wat je steeds kreeg bij het uit de slaapstand halen nu weg.

    #23842 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Goede tips Hilde, daar zijn andere Kobogebruikers vast ook mee geholpen!

    #23873 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Ik liep op mijn Kobo Glo HD sinds de laatste update ook tegen het probleem aan dat Hilda hierboven omschrijft. Ik heb de oplossing van het opnieuw instellen van wifi geprobeerd, maar helaas in eerste instantie zonder succes. Het foutschermpje bleef terugkomen.
    Uiteindelijk wel opgelost toen ik na verwijderen van de wifi eerst de ereader helemaal heb uitgezet. Opnieuw aanzetten en pas dan de wifi opnieuw instellen heeft het probleem bij mij opgelost. Bedankt HildaT

    #23880 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    De Kobo Aura en de Glo HD hebben dezelfde software allebei de 3.17.3 Ik heb net de Glo HD gekocht en liep ook bij deze tegen dat schermpje op. Volgens Kobo was het geen bekend probleem maar dat geloof ik niet.

    #24169 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Zijn er meer die na de laatste update van de Glo HD bij een nieuw hoofdstuk dat het scherm dan even zwartwit wordt, maar op een aparte manier een smalle strook in het midden is zwart en aan de zijkanten wit, alles flikkert even en is dan weer normaal. Beetje vreemd

    #24174 Reageer
    Ralph
    Gast

    Via mobileread de laatste (3.18) update op je reader zetten….
    Juiste versie voor jouw ereader downloaden, het gedownloade .zip bestand uitpakken en de bestanden in de .kobo directory zetten. Als je vervolgens je Kobo loskoppelt, gaat hij updaten.
    http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660

    #24176 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Tja daar heb ik het juist over, de laatste update.

    #24178 Reageer
    Ralph
    Gast

    dat is waarschijnlijk 3.17.3, voor bepaalde affiliates of via een sideload kan je 3.18 al erop zetten. tenzij je die al hebt natuurlijk, maar ik meen dat je sprak over 3.17.3

    #24179 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    23 sep heb ik een update gehad naar 3.18.0

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #23811 in Vreemde bug in update
Je informatie: