Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Waarom Kobo?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #30355 Reageer
    Eric
    Gast

    Waarom is iedereen zo hilarisch blij met Kobo? Ik heb echt zeer slechte ervaringen ermee.

    Apparaat is binnen 2,5 jaar stuk! Net buiten de garantie natuurlijk. Overigens geen rare dingen mee gedaan. In hoes en ik lees alleen op vakantie en als ik voor mijn werk reis.

    De ‘klantenservice’ is echt rampzalig en waren verbaasd dat ik t nogal vreemd vond dat mijn reader al stuk was. Geen enkele coulance of medewerking vanuit Kobo! De arrogantie van dit bedrijf is echt belachelijk en ongekend!

    Ik ha nooit meer voor Kobo!

    #30626 Reageer
    Roland
    Gast

    ok

    #30740 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ben wel benieuwd wat er aan je e-reader mankeert

    #30746 Reageer
    ebbie
    Deelnemer

    Tsja, waarom kobo??
    Geen enkel flauw benul, zelf heb ik nog steeds mijn oude vertrouwde goed werkende Sony prs650, mocht deze de geest eens geven
    zou ik bij god niet weten wat ik ter vervanging zou moeten kopen.
    Als ik enkel de lijst met topics alhier bekijk en de drama en ellende lees over de kobo staat deze geloof ik niet op
    mijn lijstje…
    Denk dat ik ernstig het www zal af moeten struinen naar een 2e hands sony,….blijf het jammer vinden dat men deze niet
    meer maakt!!
    Mijn ouders hebben de Sony T2, mijn zoon idem en ik de voorganger van deze dus en alle apparaten hebben nog nooit en te nimmer kuren vertoont.
    <afkloppen!!!>

    #30748 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Prettig dat geen van de Sony apparaten ooit kuren heeft vertoont. Mijn zoon heeft een nog steeds een werkende PRS-600 en vervloekt zichzelf dat hij uit gemakzucht sinds kort nogal wat Kindle boeken aanschaft en een Kindle Paperwhite gebruikt. Zelf heb ik geen klachten over Kobo of hun klantendienst maar een fan van hun vrij gesloten ecosysteem ben ik niet.

    #30750 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Heb een Kobo Touch, Glo, Aura gehad, en heb nu een glo HD en met geen van allen heb ik ooit problemen gehad, heb ze enkel verkocht om een nieuwere versie aan te kunnen schaffen. 3 Zussen hebben een Kobo en een vriendin en een buurvrouw. Nooit gehoord dat ze problemen met de e-reader hebben.
    Het is net als met een whiplash, je hoort alleen de rampverhalen.

    #30751 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Heb een Kobo Touch, Glo, Aura gehad, en heb nu een glo HD en met geen van allen heb ik ooit problemen gehad, heb ze enkel verkocht om een nieuwere versie aan te kunnen schaffen. 3 Zussen hebben een Kobo en een vriendin en een buurvrouw. Nooit gehoord dat ze problemen met de e-reader hebben.
    Het is net als met een whiplash, je hoort alleen de rampverhalen.

    #31758 Reageer
    Algernons Broer
    Gast

    Waarom Kobo?
    Het is denk ik net zoiets als dat iedereen Windows op zijn/haar computer heeft: marktwerking, dus niet per se omdat Kobo zo vreselijk goed is.
    Ik houd het voor e-boeken bij mijn Samsung Tab 4 7.0 inch ( 70 Euro nieuw op Ebay), en voor het lezen van pdf’s met grote afbeeldingen Asus Memopad 10.1 inch.

    #31797 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    [quote quote=31758]Waarom Kobo?
    Het is denk ik net zoiets als dat iedereen Windows op zijn/haar computer heeft: marktwerking, dus niet per se omdat Kobo zo vreselijk goed is.
    Ik houd het voor e-boeken bij mijn Samsung Tab 4 7.0 inch ( 70 Euro nieuw op Ebay), en voor het lezen van pdf’s met grote afbeeldingen Asus Memopad 10.1 inch.

    [/quote]
    Nadeel is wel dat je op een tablet over het algemeen niet zolang kan lezen, een paar uur in tegenstelling tot een e-reader ± één week a 14 dagen afhankelijk hoeveel uur je per dag leest en dat je in de zon niet op een tablet kan lezen

    #32625 Reageer
    luc
    Gast

    Heb sinds 4 jaar een kobo glo. Is mijn eerste e reader en is over het algemeen goed.
    Behalve de software. Telkens ik de kobo moet opladen ben ik alles kwijt. Moet ik terug naar de pc om te synchroniseren.
    Ook geprobeerd om mijn boeken op een android te laten synchroniseren, zonder succes.
    Heb echt het gevoel dat Kobo in niets anders interesse heeft als boeken verkopen. Zal dus echt wel mijn eerste en laatste kobo zijn.

    #32659 Reageer
    Edwin
    Gast

    Ik ben inderdaad ook helemaal klaar met Kobo. Na een stabiele Sony PRS-500 reader met de tijd meegegaan en een Kobo Glo aangeschaft. Het eerste exemplaar gaf binnen een jaar problemen. Regelmatig vastlopers, resets en zelfs een hardreset. Ook met het vervangende exemplaar opnieuw vastlopers. Bleek uiteindelijk te liggen aan de automatische uit en aan functie via de magneet. Na deze functie uitgeschakeld te hebben geen probleem. De software is leuk, zeker met de leesstatistieken en alle finetuningsmogelijkheden in de fonts. Na alle irritatie alsnog afscheid genomen van Kobo en voor de Kindle Voyage gegaan.

    Hoe kunnen overigens zoveel winkels vol liggen met refurbished kobo glo devices? Geeft mijn inziens geen vertrouwen, dan moeten er toch enorm veel devices van dit type problemen gegeven hebben.

    Vergeleken met Kobo is de Kindle een verademing. Tot op heden een heerlijke device, prettige software en bovenal stabiel. Voor mij voorlopig alleen nog de Kindle!

    #33483 Reageer
    aartje
    Gast

    Mijn vrouw en ik hebben al jaren een Kobo Glo en een Kobo Aura HD. We hebben er nooit
    noemenswaardige problemen mee gehad en vinden het een uitstekend apparaat met een prima
    verlichting.
    Het enige nadeel ( maar dat vind ik eigenlijk van alle batterij-gevoede apparaten) is dat
    de batterij praktisch niet te vervangen is door een betaalbare nieuwe.
    We hebben een EEG. Die zouden eens uit moeten zoeken of er niet een verplichte standaardisatie van
    batterijen in het leven geroepen zou moeten worden.

    Dus een paar formaten batterijen ipv voor ieder merk en ook type apparaat een veel te dure
    batterij, die ook nog eens makkelijk verwisseld kan worden. Dan heb je ook eens iets aan
    je duurbetaalde EEG parlementariers. Vooral de liberale parlementariers moet dit aanspreken
    (gezonde… marktwerking en zo)

    #85353 Reageer
    Jan
    Gast

    Heb nu 4 jaar een kobo. Als ik zit te lezen heb ik mijn reader in mijn linkerhand en krijg ik een kouwe linker hand. Hoe komt dat?

    #85738 Reageer
    Elise
    Gast

    Helaas een kobo hier. Mijn Sony mis ik nog steeds. Nu de 2de kobo al en nig steeds dezelfde nukken. Het blijven hangen van een blz. Weer resetten. En de batterij die in vakanties binnen 3 !! Dagen leeg is, onvoorstelbaar! Never nooit meer een KOBO

    #85754 Reageer
    ronnie99
    Deelnemer

    Heb 2x Kobo gehad de Kobo Glow en zijn voorganger zonder verlichting. Bij de Mediamarkt gekocht, ook terug gegaan voor reparatie ……maar verwacht niets van ze.
    Ook contact gezocht met de klantenservice van Kobo, alle acties ondernomen die gevraagd werden, beiden bleven dood.
    Heb nu al paar jaar PocketBook Touch HD en nieuwe aanwinst PocketBook Inpad 3.

    Ben hier erg blij mee, ook i.v.m sd-sleufje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
Reageer op: Reactie #85353 in Waarom Kobo?
Je informatie: