Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Content Ebooks Welk boek lezen jullie op dit moment?

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #24624 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Haha Joan dat zeg ik ook weleens, dat ik meer literatuur moet bijlezen! Maar die thrillers lezen vaak ook zo fijn weg…

    #24749 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Ben eindelijk aan A Brief History of Seven Killings van Marlon James begonnen. Die 700 bladzijden – de hardcover versie weegt 1 kg zal me wel een tijdje zoet houden.

    #24750 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    Dapper, Joan. Ik ben na een paar hoofdstukken met dat boek gestopt. Ik ben best wat gewend, maar vond het Jamaicaans-Engels onleesbaar. Misschien ga ik tzt de Nederlandse vertaling nog eens proberen. Laat je ons weten wat je ervan vindt?

    #24780 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Ik zie je bericht net, Zetmolm. Idem dito hier. Te hermetisch. Het Jamaicaans Engels maakt het er niet gemakkelijker op. Ik wens de vertaler een verlichte geest toe. Zo’n taalgebruik is voor meerder interpretaties vatbaar en dat zal ook de bedoeling wel zijn. Voor mij een extra laagje te veel. Oorlog en terpentijn is het geworden. Dit boek staat al heel lang te wachten.

    #24837 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Oorlog en terpentijn vond ik een heel indrukwekkend en meeslepend verhaal, ik ben benieuwd wat je ervan vindt Joan.

    #24877 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Het duurde even voor ik echt in het verhaal zat maar eens er in zijn het lange avonden geworden. Mooi. Ik heb het boek veel te lang ongelezen laten staan en zo zijn er nog enkele. Toch kon ik vandaag een koopronde niet laten. De laatste van Connie Palmen werd het en delen 5 en 6 van Karl Ove Knausgård. Connie gaat eerst. Vrouw en Schrijver mogen er daarna aan geloven. Het zesde en laatste deel staat voor het ogenblik aan € 14,99 bij Bol.com. Nog duur natuurlijk maar toch behoorlijk afgeprijsd.

    #25013 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Nog een leestip: het boek Arend van Stefan Brijs. Zat vorige maand bij de selectie van Elly’s Choice. Een aangename verrassing! Goed geschreven, echt een aanrader.

    #25254 Reageer
    JanPrsT1
    Deelnemer

    Ben een klassieker aan het lezen: Dracula van Bram Stoker (in het Engels). Als je van horror houdt is dit nog steeds een leuk winteravond boek (die je gratis kunt downloaden van bijvoorbeeld Gutenberg of ManyBooks).

    #28232 Reageer
    Berna
    Gast

    Ik heb net De Doornvogels van de australische Colleen McCullough uit.
    Het boek is al in 1977 uitgekomen. Nig steeds geweldig boek.

    #31750 Reageer
    Algernons Broer
    Gast

    Ik heb net “Iron Kingdom, The Rise and Downfall of Prussia, 1600–1947” van Christopher Clark uit. 800 bladzijden Pruisische geschiedenis achter de rug, maar ik weet nu tenminste hoe dat in elkaar steekt.
    Ik lees nu Pluche van Femke Halsema.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
Reageer op: Reactie #23018 in Welk boek lezen jullie op dit moment?
Je informatie: