Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie Welke e-reader voor stripverhalen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #88817 Reageer
    Kurt
    Gast

    Beste mensen,

    Welke e-reader is er sterk in het weergeven van stripverhalen . Stripverhalen zijn meestal cbr of cbz bestanden . Nu vraag ik mij welke e-reader kan daar goed mee overweg. Dat stripverhalen niet in kleur worden weergegeven stoort me niet echt. Maar als fervent lezer van strips zoek ik eigenlijk een e-reader die daar goed mee overweg kan . Prijsklasse max 180 euro

    Dank aan jullie voor de moeite

    #88855 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Technisch gezien kunnen de meeste e-readers prima omgaan met cbz- en cbr-bestanden. Mijn enkele jaren oude Kobo Glo HD (6″, 300 dpi) kan ze in elk geval zonder problemen openen. (Oudere e-readers kunnen cbz/cbr soms ook wel openen, maar met de lagere schermresolutie van oudere e-readers wordt de tekst van de meeste strips echt onleesbaar.) Je moet je vooral afvragen of een strip nog goed leesbaar is op zo’n relatief klein scherm. Verkleind op een 6 inch scherm, zoals de meeste e-readers zijn, wordt het toch erg moeilijk om de meeste strips te lezen. En de e-readers met een grotere schermdiagonaal (7,8″ of meer) gaan zonder uitzondering over je budget heen.
    Om strips op een leesbaar formaat scherm te lezen voor dat budget is een goedkope 10″-tablet vaak de beste optie, denk ik.

    #89070 Reageer
    Roubosga
    Deelnemer

    Wauw, inderdaad het werkt op mijn nieuwe Kobo Libra H2O!
    Nooit geprobeerd omdat ik dacht dat dit niet zou werken, maar de strips van Tom poes (die zwart-wit zijn) doen het fantastisch in landschapmode. Wat kleiner natuurlijk dan op mijn iPad, maar veel strakker en een e-reader houdt natuurlijk lekkerder vast.

    #89282 Reageer
    Piscez
    Deelnemer

    Stripboeken is één van de uitzonderingen voor mij, dat vind ik toch lekkerde lezen op een volwaardig tabletscherm.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #89282 in Welke e-reader voor stripverhalen
Je informatie: