Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Welke Ereader heeft beste (Spaanse) Woordenboek functie?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #32529 Reageer
    Nora9
    Deelnemer

    Wie kan mij adviseren? Ik overweeg een Kobo glo HD aan te schaffen. Mede vanwege de woordenboek functie. Ik lees Spaanse boeken om Spaans te leren en wil af en toe een woord kunnen opzoeken. Ideaal leek me dat een Ereader met een ingebouwd woordenboek.

    Maar, ik begreep dat dit lang niet altijd werkt? Ik heb een hele serie spaanse Ebooks gekregen (Epub formaat, volgens mij downloads), en dan zou het wellicht niet werken.

    Is er een Ereader waarbij dit wel werkt? en die net zo’n mooi scherm heeft als de Kobo glo HD?

    Alvast heel veel dank

    #32661 Reageer
    Edwin
    Gast

    De Kindle apparaten van Amazon hebben hele fijne en goedwerkende woordenboek functionaliteit. I.c.m. Calibre ook geen zorgen om comptabiliteit met andere stores / epub zoals bol.com of kobo. Tevens worden opgezochte worden onthouden zodat je ze later opnieuw kan leren.

    Zie hier een mooie uitleg/demo van de functionaliteit http://www.makeuseof.com/tag/learn-language-using-kindle-paperwhite/

    #32662 Reageer
    Edwin
    Gast

    Ik heb zelf overigens de Kindle Voyage, maar de Kindle Paperwhite versie heeft tegenwoordig een evengoed HD scherm. (Zoals de kobo HD schermen)

    #32700 Reageer
    Nora9
    Deelnemer

    Dank je wel Edwin. Over de Kindle lees ik dat er van dale woordenboeken op kunnen idd. Maar…. Ik lees alleen Engels en nederlands. Kan nergens Spaans Nederlands vinden. En ik vraag me af of de woordenboeken werken bij via Calibre naar Kindle omgezette Epub files???

    Lastig dat deze info nergens te vinden is. Niet bij Kobo en niet bij Kindle?

    #32821 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Vertalende woordenboeken van Nederlands naar een andere taal dan Engels zijn heel moeilijk te vinden. Wij behoren tot een klein taalgebied. Met een verklarend woordenboek kom je meestal al heel ver.

    #32822 Reageer
    Noor
    Gast

    Dank Joan! Welke Ereader heeft best optie voor verklarend woordenboek, of woordenboek Spaans – Engels?

    #32823 Reageer
    Noor
    Gast

    En welke vind jij fijner Kobo glo HD of Kindle paperwhite?

    #32850 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Wat woordenboek funties betreft zijn ze erg aan elkaar gewaagd. Het zijn beide fijne readers. Qua interface gebruik ik liefst de Kindle. Het is allemaal wat meer rechtoe rechtaan en wellicht stabieler, al mag ik niet klagen over Kobo. Als je niet zoveel Kindle boeken koopt en leest moet je steeds alle boeken omzetten naar een Kindle formaat. Niet echt veel werk, maar toch. De Kobo Aura HD steunt epub en heeft een groter scherm. Ik zou het echt niet weten.

    #32996 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Sorry, geen groter scherm.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #32661 in Welke Ereader heeft beste (Spaanse) Woordenboek functie?
Je informatie: