Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Welke ereader is het beste met dyslexie?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #23188 Reageer
    Deef
    Deelnemer

    Mijn zoontje is dyslectisch en heeft een grote hekel aan lezen. Om hem toch zoveel mogelijk te laten oefenen met lezen op een leuke manier wil ik een e-reader voor hem aanschaffen. Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een e-reader bij dyslexie? Kun je op alle ereaders het lettertype en grootte aanpassen?

    #23191 Reageer
    Anne
    Gast

    Ik weet dat de Kobo e-readers een speciaal dyslexie lettertype hebben om het lezen voor mensen met dyslexie makkelijker te maken. Via google kan je hier vele voorbeelden van vinden hoe het er dan uit ziet. je zou even moeten kijken of dit voor je zoontje dan ook prettig werkt. Daarnaast is het op volgens mij alle ereaders wel mogelijk om de grootte van de letters aan te passen en vaak ook het lettertype.

    #23198 Reageer
    Deef
    Deelnemer

    Bedankt voor de tip. Ik heb een beetje op google rondgekeken en ik denk dat we inderdaad voor een Kobo gaan. De Kobo Glo HD lijkt me een mooi apparaat. En dan maar hopen dat lezen hierdoor voor mijn zoon iets makkelijker/leuker wordt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #23198 in Welke ereader is het beste met dyslexie?
Je informatie: