Is ‘product placement’ de toekomst voor eboeken ?

Op TechCrunch, het artikel [url=http://techcrunch.com/2010/08/20/eat-pay-love/]Forget Ads In Books, Lit-Lovers Face An Even More Hideous Prospect[/url] (via: [url=http://www.teleread.com/2010/08/22/will-product-placement-demolish-e-books/]Will product placement ‘Demolish’ e-books?[/url]) van Paul Carr.

Daarin beredeneert hij dat het plaatsen van advertenties in (e)boeken [i]niet zinvol[/i] is :
[quote]Putting an ad in the middle of a book is a great way to kill a reader’s enjoyment of the product, and ensure they won’t buy another one.[/quote]
Wat volgens hem wel toekomst heeft is [b]product placement[/b] :
[quote](…) bribing filmmakers to ensure that their heroes and heroines are seen drinking a particular brand of beer or getting married wearing a particular designer’s dress. It’s the perfect crime: barely noticed when executed well, highly profitable and with the alibi of “adding realism” to modern characters.

And for precisely those same reasons, it’s product placement – not straightforward, accountable, cordoned off display advertising – that I can see looming like a shadow on the publishing industry’s future x-rays.[/quote]


Let op: Dit is een bericht van het oude forum van eReaders.nl. Heb je hier een vraag over, of een andere vraag over digitaal lezen en ereaders? Stel hem dan op ons nieuwe forum!