Typerend hoe men over (e)boek lezers meent te moeten denken.
http://www.inct.nl/nl/artikel/1911/stilstand-is-achteruitgang.html
Opsomming van wat er blijkbaar mogelijk is, maar ook onmogelijk en hoe men de markt schijnt te kennen.
Het blijft me verbazen hoe, zogenaamde marketeers, aangeven wat de consumenten willen.
Wij willen blijkbaar honderden websites met hetzelfde artikel, voorzien van dezelfde beschermende maatregelen,tegen dezelfde prijs, alleen van een andere aanbieder.
Want dat schijnt ons verlangen naar keuze te zijn.
Dit heeft altijd voor pboeken gefunctioneerd, dus lukt dit ook met eboeken. Gelijksoortige distributieorganisatie.
Schijnt hartstikke goedkoop te zijn.
Dat vertaalt zich naar de verkoopprijs natuurlijk.
Jammer, nog steeds productie(aanbieders) gericht denken en doen.
Van marktgericht denken is helaas nog geen spoortje te bekennen hier in de polder; dat doen de Amazons en Apple’s van deze wereld wel.
Hoe duidelijk moet het verschil nou nog worden.