Maak gedrukte publicaties interactief met Layar Creator

199
0
DELEN

Het Amsterdamse bedrijf Layar heeft de webapplicatie Layar Creator gelanceerd. Met deze self-service tool kunnen uitgevers en gebruikers hun gedrukte publicaties aan de hand van augmented reality verrijken met digitale content zoals video’s en links.

De werking: je uploadt de publicatie (afbeelding of PDF-bestand) die je wilt verrijken, sleept links naar filmpjes of andere digitale media naar de desbetreffende pagina’s en publiceert je bestand op het Layar-platform. Open je vervolgens de gratis Layar-app voor iOS en Android, dan wordt de camera geactiveerd. Daarmee moet je de verrijkte pagina’s ‘inscannen’ om de digitale toevoegingen te kunnen bekijken.

Er is een gratis versie van Layar Creator met advertenties en een betaalde versie zonder reclame, waarbij vijftien euro per pagina gevraagd wordt en gebruikers toegang krijgen tot geavanceerde statistieken.

Onder meer LINDA en vtwonen hebben de afgelopen tijd samengewerkt met Layar om hun magazines ‘tot leven te wekken’. Ook De Telegraaf heeft al geëxperimenteerd met augmented reality, maar ging daarvoor in zee met Layar-concurrent Aurasma.


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER