‘Smartbook’ moet jongeren aan het lezen krijgen

0
Smartbook De Crime Compagnie

Uitgeverij De Crime Compagnie lanceerde gisteren tijdens de zomerbeurs van Libris/Blz het prototype van het ‘smartbook’. Dankzij de combinatie van geluid en beeld zorgt dit interactieve e-book voor een heel nieuwe en intense leeservaring. Ook kunnen spelelementen en social media worden toegevoegd.

Randy Huls, vierdejaarsstudent Communication & Multimedia Design en stagiair bij De Crime Compagnie, heeft als opdracht lezen aantrekkelijk te maken voor jongeren. Hij meent dat lezen weer een belevenis moet worden: “De concurrentie om de tijd van de jongere is moordend; Netflix, Spotify, Instagram, Facebook en Whatsapp. Lezen is daarbij een ondergeschoven kindje, tenzij je het weer tot een belevenis maakt en deelt met anderen.”

De Crime Compagnie gaat het Smartbook inzetten als promotie-instrument voor de psychologische thriller Methode 15/33 die in augustus zal verschijnen. Het plot van dit boek zal jongeren zeker aanspreken: een 16-jarig meisje, hoogbegaafd en in verwachting, wordt ontvoerd. Op kille en methodische wijze beraamt ze een plan om haar kind te redden én wraak te nemen.

Het prototype van het smartbook, dat bestaat uit twee hoofdstukken van Methode 15/33, vind je al vanaf juli in de app store, ruim een maand voor de verschijningsdatum van het boek op 20 augustus. Het smartbook kan gelezen worden op smartphones en tablets.

Vorig artikelMoederdag: koop gewoon een boek!
Volgend artikelAbonnementsdienst Bliyoo groeit gestaag door

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in